Διακοπές: Πως να προστατευθείτε από ατυχήματα, ασθένειες

διακοπές
Στις καλοκαιρινές διακοπές όλα αλλάζουν στις συνήθειες, στο πρόγραμμα και την ψυχολογία μας, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος για ατυχήματα και ασθένειες. Από τη μια είναι τα ακραία καιρικά φαινόμενα και ιδιαίτερα η υπερβολική ζέστη, που ενέχει κινδύνους για τον οργανισμό. Από την άλλη, είμαστε πιο χαλαροί και ανέμελοι, και έτσι επιρρεπείς στις ριψοκίνδυνες συμπεριφορές. Και […]

Στις καλοκαιρινές διακοπές όλα αλλάζουν στις συνήθειες, στο πρόγραμμα και την ψυχολογία μας, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος για ατυχήματα και ασθένειες.

Από τη μια είναι τα ακραία καιρικά φαινόμενα και ιδιαίτερα η υπερβολική ζέστη, που ενέχει κινδύνους για τον οργανισμό. Από την άλλη, είμαστε πιο χαλαροί και ανέμελοι, και έτσι επιρρεπείς στις ριψοκίνδυνες συμπεριφορές.

Και μετά, κάνουμε πράγματα που δεν συνηθίζουμε τις άλλες εποχές του χρόνου (π.χ. μπάνιο στη θάλασσα, βόλτα στην εξοχή).

Έτσι, έχουμε πολύ περισσότερες ευκαιρίες να πάθουμε ατύχημα, αφού ερχόμαστε σε επαφή με περισσότερο κόσμο και με τα στοιχεία της φύσεως.

Ευτυχώς υπάρχουν τρόποι να προστατευθούμε. Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) και διεθνείς υγειονομικοί οργανισμοί έχουν μερικές χρήσιμες συμβουλές:

Για πρόληψη

* Πάρτε μαζί στις διακοπές αντικουνουπικά προϊόντα. Μην ξεχνάτε ότι τα κουνούπια είναι φορείς επικίνδυνων παθογόνων, όπως ο ιός του Δυτικού Νείλου. Να χρησιμοποιείτε τα αντικουνουπικά προϊόντα σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή τους.

* Μην χαϊδεύετε αδέσποτα/άγνωστα ζώα. Είναι σημαντικό για την προστασία σας από σοβαρά νοσήματα και δαγκώματα.

* Να αποφύγετε τις σεξουαλικές επαφές με αγνώστους. Σε αντίθετη περίπτωση, να χρησιμοποιήσετε οπωσδήποτε προφυλακτικό.

* Αν είστε αλλεργικοί, να έχετε τα μάτια σας δεκατέσσερα για να προφυλαχθείτε από τα αλλεργιογόνα. Ένα απλό τσίμπημα μέλισσας μπορεί να προκαλέσει ακόμα και το θάνατο σε έναν αλλεργικό άνθρωπο.

Για αντιμετώπιση

* Μην ξεχάσετε να πάρετε στις διακοπές σας ένα μικρό ταξιδιωτικό φαρμακείο. Καλό είναι να περιέχει φυτικό εντομοαπωθητικό, προϊόν για τσιμπήματα/επαφή με έντομα, θαλάσσιους οργανισμούς, φυτά. Επίσης πρέπει να περιέχει το αντηλιακό σας και καταπραϋντική κρέμα για τα ηλιακά εγκαύματα.

Χρειάζεστε ακόμα βαμβάκι, οξυζενέ, ιώδιο, αποστειρωμένες γάζες, υποαλλεργικούς αυτοκόλλητους επιδέσμους, υποαλλεργικές αυτοκόλλητες ταινίες και αντιβιοτική σκόνη και αλοιφή.

Μην ξεχάσετε τέλος ένα θερμόμετρο και κάποιο σκεύασμα για τη ναυτία.

* Σε περίπτωση τραυματισμού δεν είναι απαραίτητος ο αντιτετανικός ορός, εάν έχετε κάνει αντιτετανικό εμβόλιο την τελευταία πενταετία.

* Αν εκδηλώσετε συμπτώματα (π.χ. διάρροια, δυσκοιλιότητα, έμετο, δυσπεψία, αλλεργία, πόνο, πυρετό), συμβουλευθείτε έναν γιατρό. Ειδάλλως απευθυνθείτε στο πλησιέστερο Κέντρο Υγείας ή νοσοκομείο.

Για τα παιδιά στη θάλασσα

* Αν έχετε παιδί ηλικίας κάτω των 5 ετών, μην φεύγετε στιγμή από δίπλα του όσο βρίσκεται μέσα ή κοντά στο νερό.

* Φροντίστε να διδαχτούν τα παιδιά σας κολύμπι. Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (AAP) συνιστά να κάνουν τα παιδιά μαθήματα κολύμβησης στη μικρότερη δυνατή ηλικία. Η ακριβής ηλικία εξαρτάται και από την σωματική και νευρολογική ανάπτυξη του παιδιού. Τα περισσότερα, όμως, μπορούν να κάνουν μάθημα από τα 4 τους χρόνια ή νωρίτερα.

* Μην αφήνετε τα παιδιά να κολυμπούν δίχως την επίβλεψη ενός ενήλικα, ακόμα κι αν ξέρουν κολύμπι.

* Να θυμάστε ότι τα μέσα επίπλευσης («μπρατσάκια», κουλούρες κ.λπ.) δεν είναι σωσίβια. Επομένως δεν πρέπει να εφησυχάζετε.

* Αν το παιδί σας φοβάται το νερό, μην το πιέσετε να μπει και να κολυμπήσει.

* Όταν βρίσκεστε στην πισίνα, να προσέχετε τα παιδιά μη γλιστρήσουν και πέσουν στο νερό.

* Μην αφήνετε το παιδί σας να παίζει σε νεροτσουλήθρες, φουσκωτά μέσα (π.χ. «μπανάνα»), σανίδες κ.λπ. αν δεν ξέρει καλό κολύμπι.

Για όλους στη θάλασσα

* Μην κολυμπάτε ποτέ μόνοι.

* Να ελέγχετε το βάθος του νερού και τη μορφολογία του πυθμένα πριν κάνετε βουτιά.

* Να μην κολυμπάτε σε περιοχές με πλωτά μέσα (φουσκωτά, τζετ σκι, κρις κραφτ κ.λπ.).

* Αν διαθέτετε πλωτό μέσο, φροντίστε όλοι οι επιβαίνοντες να φορούν σωσίβιο. Μην οδηγείτε/επιβαίνετε υπό την επήρεια αλκοόλ. Μην αναπτύσσετε ταχύτητα σε νερά με λουομένους.

* Μην οδηγείτε μηχανοκίνητα πλωτά μέσα (ούτε τζετ σκι) αν δεν είστε 18 ετών και εκπαιδευμένοι.

* Να μην κολυμπάτε αν δεν έχουν περάσει τουλάχιστον 3 ώρες από το φαγητό.

* Να μην μπαίνετε στο νερό, εάν έχετε πιει έστω και μία σταγόνα αλκοόλ.

* Να μην απομακρύνεστε από την ακτή όταν κολυμπάτε, αλλά να κολυμπάτε παράλληλα με αυτήν.

* Να προτιμάτε τις παραλίες (και τις πισίνες) με ναυαγοσώστη

* Αν θέλετε να ασχοληθείτε με κάποιο θαλάσσιο σπορ, φροντίστε να σας το διδάξει ένας ειδικός. Και προμηθευτείτε ένα καλό σωσίβιο.

* Μην βουτάτε από νεροτσουλήθρα έχοντας στην αγκαλιά σας μικρά παιδιά.

* Μην κάνετε μόνοι καταδύσεις και υποβρύχιο ψάρεμα μόνοι ή/και χωρίς σημαδούρα.

* Μην κάθεστε με τις ώρες στον ήλιο. Ισχύει για όλους, αλλά ακόμα περισσότερο για όσους θα οδηγήσουν ύστερα για να πάνε σπίτι.

* Να είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί εάν δεν έχετε καλή φυσική κατάσταση, έχετε περιττά κιλά ή πάσχετε από χρόνιο νόσημα. Συμβουλευθείτε τον γιατρό σας διότι μπορεί να αντενδείκνυται για εσάς κάποιο θαλάσσιο σπορ ή δραστηριότητα (π.χ. ψαροντούφεκο, τζετ σκι).

Τα καρεκλάκια παραλίας

Τέλος, το νου σας με τα φορητά καρεκλάκια παραλίας. Βεβαιωθείτε ότι τα «πόδια» τους (που είναι μεταλλικοί σωλήνες) έχουν προστατευτική τάπα στο σημείο όπου διπλώνουν με το κάθισμα.

Το ΚΕΠΚΑ κατά καιρούς δέχεται αναφορές για σοβαρά ατυχήματα (π.χ. κόψιμο μικρού δακτύλου χεριού) στα πόδια δίχως τάπα.

Το ΚΕΠΚΑ συνιστά στους καταναλωτές να μην αγοράζουν τέτοιου είδους καρεκλάκια, αν δεν έχουν το προστατευτικό κάλυμμα στα πόδια. Και σε περίπτωση που τα έχουν ήδη στην κατοχή τους, να μην τα χρησιμοποιήσουν στις εφετινές διακοπές τους.

image description

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΥΓΕΙΑΣ

Η ζάλη, ή αλλιώς ζαλάδα, είναι ένα σύμπτωμα που μπορεί να οριστεί ως το αίσθημα αστάθειας ή απώλειας της...

Κάντε αναζήτηση στην εγκυκλοπαίδεια υγείας του iatropedia.gr

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν

Top 5 Trends