Διώξτε το καθημερινό άγχος! Συμβουλές υγείας

  • Iatropedia
Αν οι ανησυχίες και οι φόβοι σας είναι υπερβολικοί και δυσχεραίνουν την καθημερινότητά σας, τότε μπορεί να πάσχετε από κάποια αγχώδη διαταραχή. Διαβάστε στο επιστημονικό άρθρο που ακολουθεί πως να διώξτε το καθημερινό άγχος

Της Χριστίνας Ι. Μπουντούρη

Γενικού – Οικογενειακού Ιατρού

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι των αγχωδών διαταραχών και πολλές αποτελεσματικές θεραπείες και στρατηγικές αυτοβοήθειας. Υπάρχουν βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να μειώσετε τα συμπτώματά σας και να επανακτήσετε τον έλεγχο της ζωής σας.

Αν συνεχείς ανησυχίες και φόβοι σας αποσπάνε την προσοχή από την καθημερινότητα ή είστε προβληματισμένοι από μια επίμονη αίσθηση ότι κάτι κακό πρόκειται να συμβεί, μπορεί να πάσχετε από γενικευμένη αγχώδη διαταραχή.

Τα άτομα με αυτή τη διαταραχή αισθάνονται ανήσυχα σχεδόν όλη την ώρα, αν και ορισμένες φορές δε γνωρίζουν το γιατί. Το άγχος τους συχνά εμφανίζεται με σωματικά συμπτώματα όπως αϋπνία, στομαχικές διαταραχές, νευρικότητα και κόπωση.

Συμβουλές για να διαχειριστείτε το άγχος

1) Προσδιορισμός του άγχους και των παραγόντων που το ενεργοποιούν

Το πρώτο βήμα είναι να προσδιοριστούν οι συγκεκριμένες καταστάσεις που σας κάνουν να είστε αγχωμένοι και ανήσυχοι. Κρατήστε ένα ημερολόγιο των συμπτωμάτων και τι συμβαίνει όταν εμφανίζεται το άγχος συμπεριλαμβανομένων το πού, πώς, με ποιον, γιατί και τι θα θέλατε να αλλάξετε.

2) Ασκήσεις αναπνοής

Μαθαίνοντας μια τεχνική αναπνοής για να επιβραδύνετε την αναπνοή σας μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα και να σκεφτείτε πιο καθαρά.

3) Διαχείριση σκέψης

Υπάρχει μια σειρά από τεχνικές, όπως για παράδειγμα ο αντιπερισπασμός, όπου χρησιμοποιώντας ευχάριστες σκέψεις μπορεί να σας βοηθήσει να τραβήξετε την προσοχή σας μακριά από τις δυσάρεστες.

4) Αλλαγές στον τρόπο ζωής

Προγραμματίστε μια ευχάριστη δραστηριότητα κάθε μέρα. Δε χρειάζεται να είναι κάτι χρονοβόρο ή ακριβό αρκεί να αποσπά τη σκέψη σας από τις ανησυχίες σας.

Αυξήστε την άσκηση. Η τακτική άσκηση θα σας βοηθήσει παρέχοντας μια διέξοδο του άγχους που έχει συσσωρευτεί στο σώμα σας.

Μειώστε την πρόσληψη καφεΐνης. Η καφεΐνη είναι διεγερτική και στις παρενέργειες της είναι η εγρήγορση και η ανησυχία.

Μειώστε την πρόσληψη αλκοόλ. Το αλκοόλ συχνά χρησιμοποιείται για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του στρες, του άγχους και της κατάθλιψης. Ωστόσο, το πολύ αλκοόλ αφήνει τον άνθρωπο περισσότερο ευάλωτο στο άγχος και στην κατάθλιψη.

Διαχειριστείτε το χρόνο σας. Ο πολυάσχολος τρόπος ζωής και η πίεση της καθημερινότητας αυξάνει το άγχος. Σχεδιάστε το χρονοδιάγραμμα για όλη την ημέρα, αλλά να είστε προετοιμασμένοι ώστε να είναι ευέλικτο. Βεβαιωθείτε ότι προγραμματίσατε κάποιο χρόνο ανάπαυσης, καθώς και ορισμένες δραστηριότητες αναψυχής.

Χριστίνα Ι. Μπουντούρη

Γενικός – Οικογενειακός Ιατρός

Email: cbountouri@gmail.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πως το άγχος ξεσπά στο σώμα;

Νικήστε το άγχος με ηρεμιστικά της φύσης!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν