Αυτό είναι το καλύτερο λαχανικό για το συκώτι μας, υποστηρίζει διατροφολόγος

  • Μιχάλης Θερμόπουλος
συκώτι
Είναι πιθανό να έχετε ακούσει για τη συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης αλκοόλ και της υγείας του ήπατος, αλλά υπάρχουν πολλά περισσότερα που παίζουν ρόλο στην καλή λειτουργία αυτού του τόσο σημαντικού οργάνου.

Το συκώτι εξυπηρετεί στην πραγματικότητα περισσότερες από 500 λειτουργίες στο σώμα. Η κύρια λειτουργία, που πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν, είναι ότι το συκώτι παράγει χολή, η οποία βοηθά στην αποβολή των τοξινών. Το συκώτι βοηθά επίσης:

  • στη διάσπαση των λιπών για να βοηθήσει στην πέψη
  • στην παραγωγή χοληστερόλης
  • στη διαχείριση της περίσσειας γλυκόζης
  • στη ρύθμιση και διαχείριση της πήξης του αίματος

Όπως μπορείτε να δείτε, το συκώτι είναι απίστευτα σημαντικό όργανο. Και αυτό κάνει πολλούς να αναρωτιούνται «πώς μπορούμε να διατηρήσουμε το συκώτι μας υγιές»;

Ένας από τους κύριους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να φροντίσετε την υγεία του ήπατός σας είναι μέσω της διατροφής σας:

  • Είναι καλό να επιλέγετε τροφές με πολλές φυτικές ίνες, όπως δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια, καθώς και υγιή λιπαρά, πολλά φρούτα και λαχανικά
  • Επίσης, είναι καλό να περιορίσετε την κατανάλωση πρόσθετων σακχάρων, αλκοόλ και τηγανητών τροφών

Αν θέλετε να εντάξετε μερικές καλές για το ήπαρ τροφές στη διατροφή σας, τα λαχανικά είναι η καλύτερη αρχή. Σύμφωνα με τη διατροφολόγο Lauren Manaker, μέλος της ομάδας συμβούλων του esatthis.com, αν και όλα τα λαχανικά είναι καλά για την υγεία και το συκώτι, το μπρόκολο είναι ένα από τα καλύτερα που μπορείτε να φάτε για υγεία του ήπατος!

Τι κάνει το μπρόκολο τόσο υγιεινό για το συκώτι σας;

Σύμφωνα με την Manaker, το μυστικό είναι στις ενώσεις που περιέχει:

“Το μπρόκολο ανήκει στα σταυρανθή λαχανικά. Υποστηρίζει την υγεία του ήπατος μέσα από τις φυσικές του ενώσεις, όπως το διινδολυλομεθάνιο και η γλυκοραφανίνη. Ενώσεις όπως αυτές που βρίσκονται στο μπρόκολο έχουν συνδεθεί με αντικαρκινικές ιδιότητες και υποστηρίζουν τη φυσική διαδικασία αποτοξίνωσης που προσφέρει το ήπαρ”.

Το διινδολυλομεθάνιο και η γλυκοραφανίνη είναι ενώσεις που βρίσκονται όχι μόνο στο μπρόκολο, αλλά και στα περισσότερα σταυρανθή λαχανικά, όπως το κουνουπίδι και το λάχανο. Η αντιοξειδωτική τους δράση είναι χρήσιμη για τη φροντίδα της υγείας του ήπατός σας και μπορεί επίσης να συμβάλει στη συνολική υγεία του οργανισμού.

Πηγές: https://www.hopkinsmedicine.org, https://www.eatthis.com

φωτό: iStock

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς ένα πρόβλημα στο ήπαρ μπορεί να φανεί στα πόδια: 4 σημάδια που πρέπει να προσέχετε

Ποιες τροφές ασκούν πίεση στο συκώτι: Πρέπει να τις μειώσετε για υγιές ήπαρ

Μπρόκολο: Ιδιότητες, θερμίδες και βιταμίνες – Απίστευτα οφέλη υγείας, αλλά θέλει μεγάλη προσοχή σε τρεις πιθανούς κινδύνους

Γλυκοπατάτα: Θερμίδες, βιταμίνες και ιδιότητες – Υπέροχα οφέλη για την υγεία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν