Ένας 10λεπτος περίπατος είναι “κλειδί” μακροζωίας

  • Μιχάλης Θερμόπουλος
άσκηση
Θα μπορούσε ένα 10λεπτο καθημερινό περπάτημα με έντονο βάδισμα να προσθέσει χρόνια στη ζωή σας;

Μια πρόσφατη μελέτη σε σχεδόν 5.000 ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας διαπίστωσε ότι οι θάνατοι μειώθηκαν καθώς αυξανόταν η σωματική δραστηριότητα.

Μόλις 10, 20 ή 30 λεπτά επιπλέον άσκηση την ημέρα μείωσαν τα ετήσια ποσοστά θνησιμότητας κατά 7%, 13% και 17% αντίστοιχα.

Η έρευνα βασίστηκε σε Αμερικανούς ηλικίας 40-85 ετών, που φορούσαν επιταχυνσιόμετρα στην μέση τους για μια εβδομάδα.

“Το πιθανό όφελος για τη δημόσια υγεία από την έστω και μικρή βελτίωση της καθημερινής σωματικής δραστηριότητας δεν είναι ακόμη γνωστό. Σε αυτήν την μελέτη, χρησιμοποιήσαμε μετρήσεις επιταχυνσιομέτρου, για να εξετάσουμε τη συσχέτιση της σωματικής δραστηριότητας και της θνησιμότητας σε ένα πληθυσμιακό δείγμα ενηλίκων των ΗΠΑ. Αυτά τα ευρήματα υποστηρίζουν την εφαρμογή στρατηγικών που βασίζονται σε στοιχεία για τη βελτίωση της φυσικής δραστηριότητας για τους ενήλικες και πιθανώς την μείωση των θανάτων», αναφέρουν οι συγγραφείς της έρευνας.

Η μελέτη δείχνει ότι η προσθήκη 10 λεπτών σωματικής δραστηριότητας κάθε μέρα είχε ως αποτέλεσμα περίπου 111.174 θανάτους που μπορούσαν να προληφθούν ετησίως. Δεν αποτελεί έκπληξη, ότι όσο μεγαλύτερη ήταν η σωματική δραστηριότητα, τόσο περισσότεροι θάνατοι αποτρέπονταν.

Ο αριθμός σχεδόν διπλασιάστηκε και τριπλασιάστηκε σε 209.459 και 367.037 θανάτους που μπορούσαν να προληφθούν, αντίστοιχα, για 20 και 30 λεπτά επιπλέον καθημερινής ήπιας σωματικής άσκησης.

Παρόμοια αποτελέσματα παρατηρήθηκαν για άνδρες και γυναίκες.

Οι εθελοντές παρακολουθούνταν κατά μέσο όρο για δέκα χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων σημειώθηκαν 1.165 θάνατοι. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια στατιστική τεχνική που ονομάζεται PAF (population attributable fraction). Αυτή η τεχνική υπολόγισε το ποσοστό θανάτων που θα μπορούσε να είχε αποτραπεί ετησίως με μέτριες αυξήσεις μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας.

Για υγιείς ενήλικες, οι γιατροί συνιστούν τουλάχιστον 150 λεπτά δραστηριότητας, ή 75 λεπτά μέτριας ή έντονης αερόβιας άσκησης, αντίστοιχα, την εβδομάδα.

Η άσκηση βοηθά τους ανθρώπους να χάσουν βάρος με φυσικό τρόπο, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, διαβήτη και ορισμένων μορφών καρκίνου. Προστατεύει επίσης από την άνοια ενισχύοντας τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο.

“Απ’ όσο γνωρίζουμε, αυτή είναι η πρώτη μελέτη, η οποία υπολογίζει τον αριθμό των θανάτων που μπορούν να προληφθούν μέσω σωματικής δραστηριότητας, χρησιμοποιώντας μετρήσεις με βάση το επιταχυνσιόμετρο σε ενήλικες των ΗΠΑ. Αναγνωρίζουμε, εντούτοις, ότι η αύξηση της δραστηριότητας μπορεί να μην είναι δυνατή για όλους”, σημειώνουν οι συγγραφείς.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση JAMA Internal Medicine.

Πηγή: https://www.studyfinds.org

φωτό: iStock

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα συμπληρώματα γλυκοζαμίνης ίσως μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου από καρδιά εξίσου με την τακτική άσκηση

Ποια άσκηση στο γυμναστήριο ενεργοποιεί καλύτερα τον μεταβολισμό του λίπους

Έως και 20% μειωμένος κίνδυνος θανάτου με 30-60 λεπτά εβδομαδιαίας άσκησης μυϊκής ενδυνάμωσης

Είκοσι λεπτά καθημερινής άσκησης στα 70 προστατεύουν την καρδιά μετά τα 80

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν