Νερό: Πόσο πρέπει να πίνουν καθημερινά τα παιδιά

νερό
Το νερό αποτελεί θεμέλιο λίθο για όλες τις λειτουργίες του σώματος, από τη θερμορρύθμιση έως την οξυγόνωση. Πόσο πρέπει, λοιπόν, να πίνουν καθημερινά τα παιδιά;

Το νερό είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο για την επιβίωσή μας. Οι άνθρωποι μπορεί να ζήσουν επί έξι εβδομάδες χωρίς καθόλου τροφή. Χωρίς νερό όμως δύσκολα αντέχουν πάνω από μία εβδομάδα.

Αυτό οφείλεται στο ότι το νερό αποτελεί θεμέλιο λίθο για όλες τις λειτουργίες του σώματος, από τη θερμορρύθμιση έως την οξυγόνωση.

Είναι επίσης το συστατικό με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα στο σώμα. Κατά μέσον όρο αποτελεί το 60% του σωματικού βάρους μας.

Οι ανάγκες του οργανισμού μας σε αυτό είναι ανάλογες με την αξία του. Οι ειδικοί λένε ότι κατά μέσον όρο κάθε ενήλικας χρειάζεται τουλάχιστον 2-3 λίτρα την ημέρα, με τη μεγαλύτερη ποσότητα να είναι απαραίτητη το καλοκαίρι.

Τί ισχύει, όμως, για τα παιδιά; Η αμερικανική Ακαδημία Διατροφής & Διαιτητικής (AND), λέει ότι η απάντηση εξαρτάται από παράγοντες όπως η ηλικία, το βάρος και το φύλο του παιδιού.

Άλλοι σημαντικοί παράγοντες είναι η περιβαλλοντική θερμοκρασία και υγρασία, το επίπεδο της δραστηριότητας του παιδιού και η γενικότερη κατάσταση της υγείας του.

Οι ποσότητες

Σε γενικές γραμμές, αν ένα παιδί είναι υγιές και ζει σε εύκρατο κλίμα, χρειάζεται από 7 έως 14 ποτήρια υγρών την ημέρα.

Στα ποτήρια αυτά συμπεριλαμβάνεται το σκέτο νερό, τα άλλα ροφήματα που πίνει το παιδί, καθώς και τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Τέτοια τρόφιμα είναι τα φρούτα, τα λαχανικά και οι σούπες.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν ένα παιδί πίνει καθημερινά 6-8 ποτήρια υγρών και τρώει τρία φρούτα και δύο σαλάτες, καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του σε νερό.

Οι ποσότητες αυτές όμως δεν επαρκούν αν ένα παιδί γυμνάζεται, ιδιαίτερα στη ζέστη. Σε τέτοια περίπτωση πρέπει να πίνει 0,5 έως 2 φλιτζάνια νερό κάθε 15-20 λεπτά άσκησης.

Ανά ηλικία

Σύμφωνα, λοιπόν, με την AND ανά ηλικία τα παιδιά πρέπει να προσλαμβάνουν από το φαγητό και από τα ροφήματα τις εξής ποσότητες υγρών:

* 4-8 ετών, αγόρια και κορίτσια: 7 φλιτζάνια την ημέρα

* 9-13 ετών, κορίτσια: 9 φλιτζάνια την ημέρα

* 9-13 ετών, αγόρια: 10 φλιτζάνια την ημέρα

* 14-18 ετών, κορίτσια: 10 φλιτζάνια την ημέρα

* 14-18 ετών, αγόρια: 14 φλιτζάνια την ημέρα

 

Διαβάστε περισσότερα

Νερό: Δεκαπέντε οφέλη που παρέχει στην υγεία

Νερό: Οι κίνδυνοι που απειλούν την υγεία όταν είναι μολυσμένο 

Έξι τρόποι για να αποφύγετε την αφυδάτωση 

image description

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΥΓΕΙΑΣ

Η ζάλη, ή αλλιώς ζαλάδα, είναι ένα σύμπτωμα που μπορεί να οριστεί ως το αίσθημα αστάθειας ή απώλειας της...

Κάντε αναζήτηση στην εγκυκλοπαίδεια υγείας του iatropedia.gr

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν

Top 5 Trends