Τσιόδρας – Αυτά είναι τα ευρήματα όλων των νέων ερευνών που αποκάλυψε ο καθηγητής

• Γιάννα Σουλάκη
Τσιόδρας
Καταιγιστικός, όπως πάντα, ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας μίλησε κατά τη διάρκεια της χθεσινής τακτικής ενημέρωσης στο Υπουργείο Υγείας, για όλες τις τελευταίες σημαντικές επιστημονικές ανακαλύψεις που αφορούν στον κορονοϊό. Δείτε αναλυτικά σε ποιες εξελίξεις σχετικά με νέα φάρμακα, αλλά και σε ποιες επιστημονικές δημοσιεύσεις αναφέρθηκε...

Ο καθηγητής παθολογίας και υπεύθυνος ενημέρωσης για τον νέο κορονοϊό στην πατρίδα μας, Σωτήρης Τσιόδρας, σε κάθε του επικοινωνία με το κοινό φροντίζει να συνοψίζει όλες τις επιστημονικές ανακαλύψεις ανά τον κόσμο, που σχετίζονται με την κατανόηση, την πρόληψη ή την θεραπεία του κορονοϊού.

Δείτε επίσης – Τσιόδρας: “Γιατί είναι αισιόδοξος για το εμβόλιο του κορονοϊού – Τι τον ανησυχεί”

Τιμώντας τους συναδέλφους του, που έχουν αφιερώσει όλες τις δυνάμεις τους με σκοπό να κατανοήσουν τον νέο κορονοϊό SARS-CoV-2 και να ανακαλύψουν νέους τρόπους – προληπτικούς και θεραπευτικούς- να τον καταπολεμήσουν, δεν παρέλειψε και χθες να αναφερθεί στους πιο σημαντικούς από αυτούς.

Δείτε ποιες επιστημονικές ανακαλύψεις ξεχώρισε ο καθηγητής Τσιόδρας.

Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας – Η ανακάλυψη της κρυσταλλικής δομής του ιού οδηγεί σε νέα φάρμακα

Ο καθηγητής παθολογίας κ. Σωτήρης Τσιόδρας, δήλωσε:

Σχετικά με εξελίξεις για τον ίδιο τον ιό, σε προκαταρκτική δημοσίευση εχθές από ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, αναφέρθηκε η κρυσταλλική δομή σε κάποια από τα μέρη του που επιτίθενται στον άνθρωπο. Αναμένεται αυτές οι ανακαλύψεις να οδηγήσουν σε νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις για τη νόσο.

Ο κ. Τσιόδρας αναφέρεται σε μελέτη που βρίσκεται σε σε στάδιο προδημοσίευσης σε επιστημονικό περιοδικό, σχετικά με την ανακάλυψη της μοριακής δομής του SARS-CoV-2, την οποία οι ερευνητές κατάφεραν χρησιμοποιώντας κρυσταλλογραφία ακτίνων X.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας και του Εθνικού Εργαστηρίου Lawrence Berkeley κατάφεραν να εντοπίσουν σε ασθενείς με σοβαρό οξύ αναπνευστικό σύνδρομο, μια πρωτεΐνη που είναι υπεύθυνη -όπως υποστηρίζουν- για την ικανότητα που διαθέτει ο ιός να διαφεύγει από την ανοσολογική απόκριση του ξενιστή. Είναι ο λόγος που ο ιός κατάφερε να προκαλέσει την πανδημία.

Η ανακάλυψη αυτή, όπως αναφέρουν οι ερευνητές, θα μπορούσε να θέσει τα θεμέλια για την ανάπτυξη νέων θεραπειών.

Δείτε επίσης – Επιστροφή Τσιόδρα στην ενημέρωση του κορονοϊού: «Η μάσκα να γίνει το προσωπικό μας lockdown»

Η ανακάλυψη Ιαπώνων σχετικά με τις κυτοκίνες και τη θανατηφόρο έκβαση του κορονοϊού

Σχετικά με τα κλινικά επακόλουθα του ιού, συνάδελφοι από την Ιαπωνία πριν λίγες ημέρες ανέδειξαν το σημαντικό ρόλο που παίζει αυτή η αυξημένη φλεγμονή στους ανθρώπους με απελευθέρωση ουσιών που προκαλούν βλάβες στον πνεύμονα, τις οποίες προσπαθούμε να καταστείλουμε και στην πατρίδα μας με ειδικά φάρμακα, αν χρειαστεί, και με πρωτοποριακές έρευνες που γίνονται και στην πατρίδα μας», ανάφερε ο καθηγητής κ. Τσιόδρας.

Μιλά για ανακάλυψη Ιαπώνων ερευνητών, σχετικά με το σύνδρομο Σύνδρομο Απελευθέρωσης Κυτταροκινών, το οποίο οδηγεί στον θάνατο ασθενείς με COVID-19, ενεργοποιώντας υπερβολικά το ανοσοποιητικό σύστημα.

Στη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό PNAS, οι ερευνητές προσεγγίζουν το σύνδρομο μελετώντας τις κυτοκίνες σε 91 ασθενείς. Πρόκειται για μια ομάδα πρωτεϊνών που μπορούν είτε να ενισχύσουν είτε να αναστέλλουν την ανοσολογική απόκριση του οργανισμού σε λοίμωξη, τραύμα ή ασθένειες όπως ο καρκίνος. Οι κυτοκίνες διεγείρουν τη φλεγμονή, για να αρχίσει η διαδικασία επούλωσης, όμως, σε κάποιες περιπτώσεις ασθενών, η υπερδιέγερση της φλεγμονώδους απόκρισης του οργανισμού στον COVID-19 ξεκινά μια διαδικασία επικίνδυνων επιπλοκών (CRS).

Το πιο σημαντικό όμως, που προέκυψε από τη μελέτη ήταν ότι αποδείχθηκε ότι όταν ασθενείς με σοβαρά συμπτώματα Covid-19 έλαβαν θεραπεία με ένα ανθρώπινο μονοκλωνικό φάρμακο μειώθηκαν γρήγορα και οι επιπτώσεις του συνδρόμου.

Μονοκλωνικά αντισώματα, ως προληπτικό φάρμακο πρώτης γραμμής

Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα μονοκλωνικά αντισώματα δοκιμάζονται πλέον και σαν θεραπεία αλλά συζητείται και η χρήση τους σαν ένα προληπτικό, κατά κάποιο τρόπο, εμβόλιο για τους ανθρώπους της πρώτης γραμμής.

Ο Σωτήρης Τσιόδρας αναφέρεται σε μια νέα συντονισμένη προσπάθεια που γίνεται από πολλούς ερευνητές να χρησιμοποιήσουν φάρμακα με ανθρώπινα μονοκλωνικά αντισώματα όχι μόνο για τη θεραπεία, αλλά και για την πρόληψη της νόσου COVID-19.

Η μία προσπάθεια συγκεκριμένα, που γίνεται από την εταιρεία AstraZeneca και στην οποία συμμετέχουν 48 υγιείς εθελοντές ηλικίας από 18 έως 55 ετών, εστιάζει στη συνδυασμένη δράση δύο μονοκλωνικών αντισωμάτων (mAbs), που προέρχονται από αναρρώσαντες ασθενείς με λοίμωξη COVID-19, με σκοπό την προστατευτική δράση από την μόλυνση του ιού SARS-CoV-2, έως και τουλάχιστον 6 μήνες.

Δεύτερη μελέτη ερευνητών από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης υποστηρίζει ότι τα μονοκλωνικά αντισώματα IgA, μπορούν να αποδειχθούν αποτελεσματικά στην ανοσοποίηση του αναπνευστικού συστήματος έναντι του COVID -19.

Ιταλοί επιστήμονες: Ο SARS-CoV-2 μπορεί να βλάψει την καρδιά όπως ο SARS

Συνάδελφοι από την Ιταλία ανέδειξαν τον τεράστιο ρόλο της Παθολογικής Ανατομικής στην πρόοδο της έρευνας για τον ιό, όταν ανίχνευσαν την παρουσία του στην καρδιά σε όλους τους ασθενείς που πέθαναν και μελετήθηκαν. Οι Ιταλοί συνάδελφοι συστήνουν συστηματική παρακολούθηση από τον γιατρό τους σε όλους τους ασθενείς που αναρρώνουν. Ας μην ξεχνάμε πως ο μακρινός ξάδελφος αυτού του ιού, ο ιός SARS, που κυκλοφόρησε το 2002-2003 και μετά εξαφανίστηκε, οδήγησε σε ανωμαλίες της καρδιάς και των αγγείων σε περίπου 40% των ασθενών σε μια μακρόχρονη παρακολούθηση που κράτησε 12 χρόνια

Ο καθηγητής κ. Τσιόδρας αναφέρεται σε δημοσίευση που έγινε στο “The Lancet Child & Adolescent Health”, η οποία προτείνει ότι ο κορονοϊός επηρεάζει την καρδιακή λειτουργία, ακόμη και μετά την ανάρρωση των νοσούντων.

Η έρευνα, βασίστηκε στη μελέτη ασθενών χωρίς συμπτώματα ή ιστορικό καρδιοπαθειών, με εντοπισμένο τον COVID – 19 στα καρδιακά μυοκύτταρα, οι οποίοι κατέληξαν σε θάνατο στην Ιταλία.

Οι επιστήμονες ανησυχούν με τα πρόσφατα ευρήματα, καθώς συσχετίζουν το νέο κορονοϊό, με τον παλαιότερο «συγγενή» του SARS (2002-2003), του οποίου το 40% όσων ασθενών ανέκαμψαν, αντιμετώπισαν καρδιαγγειακές διαταραχές.

Οι ερευνητές συστήνουν σε όσους ασθενείς ξεπέρασαν τον κορονοϊό να ελέγχονται τακτικά καθώς «το καρδιαγγειακό μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα των ασθενών με COVID-19 μπορεί να είναι ίδιο με αυτό των ασθενών του SARS».