Όταν τα social media είναι χρήσιμα: Η περίπτωση του HPV

  • Iatropedia newsroom
Περίπου το 80% του πληθυσμού στις ΗΠΑ συμβουλεύεται το Διαδίκτυο για πληροφορίες υγείας, με σχεδόν το 70% να στρέφεται στο Διαδίκτυο για ερωτήσεις σχετικά με την υγεία πριν ανατρέξει οπουδήποτε αλλού

Η παρακολούθηση βίντεο που σχετίζονται με την υγεία στα social media οδηγεί σε αυξημένη ευαισθητοποίηση σχετικά με τον ιό των ανθρώπινων θηλωμάτων (HPV) και το εμβόλιο για τον HPV, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Medical Internet Research.

Περίπου το 80% του πληθυσμού στις ΗΠΑ συμβουλεύεται το Διαδίκτυο για πληροφορίες υγείας, με σχεδόν το 70% να στρέφεται στο Διαδίκτυο για ερωτήσεις σχετικά με την υγεία πριν ανατρέξει σε οποιαδήποτε άλλη πηγή.

Οι πληροφορίες υγείας μπορούν να κοινοποιηθούν στο διαδίκτυο μέσω ιστολογίων (blogs), μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media), ενημερωτικών ιστοσελίδων, ομάδων υποστήριξης υγείας, συνδέσμων, δημοσκοπήσεων, ενημερώσεων κατάστασης, εικόνων και βίντεο.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι η χρήση διαδικτυακών εκπαιδευτικών πόρων υγείας συμβάλλει στη βελτίωση των αποτελεσμάτων σε επίπεδο πρόληψης.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι ερευνητές πραγματοποίησαν έρευνα για να δουν πόσο δημοφιλής ήταν η παρακολούθηση βίντεο για την υγεία στα social media και τον αντίκτυπό της στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τον HPV.

Στην τελική ανάλυση συμπεριλήφθηκαν 6158 συμμετέχοντες, 5358 από τους οποίους που κατοικούσαν σε αστικές περιοχές και 800 σε αγροτικές περιοχές. Από τους συμμετέχοντες, το 59,6% είχε παρακολουθήσει βίντεο σχετικά με την υγεία σε social media. Από το 2017 έως το 2022, το ποσοστό αυξήθηκε από 31,4% σε 59,8% στις αστικές περιοχές και από 22,4% σε 58% στις αγροτικές περιοχές.

Διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες ηλικίας 18 έως 40 ετών, καθώς και εκείνοι με ανώτερο επίπεδο εκπαίδευσης ή υψηλότερο οικογενειακό εισόδημα ήταν πιο πιθανό να έχουν παρακολουθήσει βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που σχετίζονται με την υγεία.

Στους συμμετέχοντες στις αστικές περιοχές, η ενημέρωση σχετικά με την ύπαρξη του HPV και τον ίδιο τον HPV αυξήθηκε κατά 26,1% και 15,2%, αντίστοιχα, μεταξύ των συμμετεχόντων που παρακολουθούσαν βίντεο σχετικά με την υγεία. Στους συμμετέχοντες από την ύπαιθρο, η αντίστοιχη αύξηση ήταν 33,5% και 23,7%.

Οι πιο συνηθισμένοι όροι αναζήτησης σε σχέση με τον HPV στο YouTube αφορούσαν το εμβόλιο για τον HPV και τους άνδρες και HPV. Ο πιο δημοφιλής σχετικός με το εμβόλιο όρος αναζήτησης ήταν για τις παρενέργειες του εμβολίου HPV.

Συνολικά αναφέρθηκαν 54,8 εκατομμύρια προβολές, 769.276 likes και 68.933 σχόλια για τα 500 κορυφαία βίντεο που σχετίζονται με τον HPV από τη δημοσίευσή τους. Για τα κορυφαία 500 βίντεο που σχετίζονται με το εμβόλιο για τον HPV, οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 13,6 εκατομμύρια προβολές, 77.813 likes και 25.277 σχόλια.

Συνολικά, τα αποτελέσματα έδειξαν μια συσχέτιση μεταξύ της παρακολούθησης βίντεο που σχετίζονται με την υγεία στα social media και μιας μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης σχετικά με τον HPV.

Εξού και οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η επικοινωνία μέσω ενημερωτικών βίντεο θα μπορούσε να βοηθήσει να υπάρξει μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση του κόσμου σε θέματα υγείας.

Φωτογραφία: iStock

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Γιατί πρέπει να τρώμε περισσότερους ξηρούς καρπούς και σπόρους

Υπερπλασία του προστάτη: Τι γνωρίζουμε για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο βασιλιάς Κάρολος

Παιδίατροι για περιστατικά μηνιγγίτιδας Β: Το 40% των παιδιών έχει εμβολιαστεί με ιδιωτική δαπάνη