Κ. Μητσοτάκης: Συνάντηση με γονείς στον πολυχώρο «Παρεάκι», όπου απασχολούνται άτομα με αναπηρία

  • Ρούλα Τσουλέα
Μητσοτάκης
Τι συζήτησε με τους γονείς παιδιών με νοητική υστέρηση ή αυτισμό για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.

Τον πολυχώρο «Παρεάκι» όπου απασχολούνται άτομα με νοητική αναπηρία ή αυτισμό επισκέφθηκε την Κυριακή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

Ο πολυχώρος «Παρεάκι» είναι μία κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση που έχει ιδρύσει στον Άγιο Δημήτριο το Κέντρο Ειδικής Εκπαίδευσης Παιδιών και Ενηλίκων με Αναπηρία «Ορίζοντες».

Εκεί, ο πρωθυπουργός, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με γονείς παιδιών για τις εμπειρίες τους, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και τους τρόπους βελτίωσης των υπηρεσιών και της αρωγής που προσφέρει η πολιτεία.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις τέσσερις σημαντικότερες θεματικές που απασχολούν τις οικογένειες:

  1. Την υποστήριξη των γονέων μετά τη διάγνωση
  2. Την εκπαίδευση
  3. Την ποιότητα της καθημερινής ζωής
  4. Την εξασφάλιση ότι το παιδί θα έχει ένα καλό βιοτικό επίπεδο όταν φύγουν από τη ζωή η μητέρα και ο πατέρας του

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τονίστηκε η σημασία της έγκαιρης ανίχνευσης σε μικρή ηλικία. Συζητήθηκε επίσης η καθιέρωση ενός τυποποιημένου, εύληπτου συμβουλευτικού οδηγού για γονείς, ώστε να ενημερώνονται εξαρχής για τις παιδαγωγικές οδούς που μπορούν να ακολουθήσουν και για την πρακτική, ψυχολογική και οικονομική υποστήριξη που δικαιούνται.

«Το βασικό τι είναι; Να γνωρίζουμε ως κράτος αυτή τη διάγνωση, από τη στιγμή που θα έρθει σε επαφή με το δημόσιο σύστημα, εκείνη τη στιγμή αυτόματα ο ΕΟΠΥΥ να ξέρει: «Αυτισμός, σου δίνω τις πρώτες βασικές πληροφορίες»», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

Εξατομικευμένη προσέγγιση

Οι γονείς υπογράμμισαν ότι χρειάζεται καλύτερη συνεννόηση και συνεργασία ανάμεσα στα σχολεία και στους θεραπευτές που παρέχουν εξωσχολική βοήθεια στα παιδιά. Επισήμαναν ακόμα ότι με την πάροδο του χρόνου πρέπει να δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στη διδασκαλία δεξιοτήτων και συνηθειών που διευκολύνουν την αυτόνομη ή ημιαυτόνομη διαβίωση. Τονίστηκε ακόμα πως η αποτελεσματική υποστήριξη των παιδιών απαιτεί εξατομικευμένη προσέγγιση.

«Κάθε παιδί είναι διαφορετικό και επειδή το φάσμα από μόνο του έχει πολλές διαφοροποιήσεις, όπως το καταλαβαίνω εγώ τουλάχιστον, έχει και μεγάλη σημασία να μην αντιμετωπίζονται όλες οι περιπτώσεις ομοιόμορφα και για αυτό και ήδη έχουμε τις απαραίτητες εκπαιδευτικές διαβαθμίσεις», είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Ιδιαίτερη σημασία, τέλος, αποδόθηκε στην αντιμετώπιση των προκαταλήψεων και του σχολικού εκφοβισμού σε βάρος παιδιών με νοητική αναπηρία, μέσω δράσεων ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης, συνεκπαίδευσης που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν και μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.