Έμπολα: Θετικός γιατρός που επέστρεψε στη Γαλλία από το Κονγκό

  • Ρούλα Τσουλέα
Έμπολα
Ο γιατρός έχει τεθεί σε απομόνωση και έχει αρχίσει η ιχνηλάτηση των επαφών του, αναφέρει το Υπουργείο Υγείας.

Θετικός στον θανατηφόρο ιό Έμπολα βρέθηκε ένας γιατρός που επέστρεψε στη Γαλλία από ανθρωπιστική αποστολή στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (ΛΔΚ) όπου μαίνεται μεγάλη επιδημική έξαρση.

Το περιστατικό επιβεβαίωσε το γαλλικό υπουργείο Υγείας, προσθέτοντας ότι το κρούσμα καταγράφηκε στην «μητροπολιτική» (δηλαδή την ευρωπαϊκή) περιοχή της και όχι σε κάποια υπερπόντια γαλλική κτήση.

Το υπουργείο πρόσθεσε πως ο ασθενής εισήχθη αμέσως «σε ειδική εγκατάσταση». Η κατάστασή του είναι σταθερή και νοσηλεύεται απομονωμένος.

Έχει επίσης αρχίσει ήδη η ιχνηλάτηση των επαφών του, δεδομένου ότι ο ιός Έμπολα είναι εξαιρετικά μεταδοτικός. Ωστόσο ο κίνδυνος για τον γενικό ευρωπαϊκό πληθυσμό παραμένει «χαμηλός», πρόσθεσε. Ο ιός μεταδίδεται με την επαφή με τα σωματικά υγρά των ασθενών και με μολυσμένα αντικείμενα.

Το κρούσμα αυτό είναι το πρώτο που αναφέρεται στη Γαλλία, κατά την τρέχουσα επιδημική έξαρση. Η έξαρση αυτή προκαλείται από το σπάνιο στέλεχος Bundibugyo του επικίνδυνου ιού. Για το στέλεχος αυτό δεν υπάρχει ούτε θεραπεία, ούτε εμβόλιο. Έτσι, στους ασθενείς παρέχεται υποστηρικτική αγωγή.

Τα πρώτα κρούσματα αναφέρθηκαν επισήμως στις 15 Μαΐου. Ωστόσο εκτιμάται ότι ο ιός κυκλοφορούσε επί μήνες πριν γίνει αντιληπτός. Έως στιγμής έχουν επιβεβαιωθεί τουλάχιστον 1.094 κρούσματα. Έχουν επίσης επιβεβαιωθεί 277 θάνατοι ασθενών.

Φωτογραφία: iStock