Διανομή φαρμάκων κατ’ οίκον έκαναν 9 στους 10 φαρμακοποιοί κατά την πανδημία

  • Ρούλα Τσουλέα
φαρμακοποιοί
Τι έδειξε μεγάλη έρευνα στους φαρμακοποιούς της Θεσσαλονίκης. Ο ρόλος τους στην αντιμετώπιση της COVID-19.

Περισσότεροι από εννέα στους δέκα φαρμακοποιοί της Θεσσαλονίκης έκαναν παράδοση των φαρμάκων κατ’ οίκον σε ασθενείς που δεν μπορούσαν ή δεν έπρεπε να βγουν από το σπίτι τους στη διάρκεια της πανδημίας.

Οι επτά στους δέκα, εξ άλλου, παρείχαν συμβουλές στους ασθενείς που διαγιγνώσκονταν με COVID-19 για τους τρόπους αντιμετώπισής της.

Επιπλέον, περισσότεροι από οκτώ στους δέκα κατέρριπταν μύθους για τη νόσο και τους εμβολιασμούς. Επτά στους δέκα βοηθούσαν τους ασθενείς και μέσω τηλεφώνου ή μηνυμάτων.

Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από έρευνα που διεξήχθη μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου 2023 σε 339 φαρμακοποιούς-μέλη του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΦΣΘ). Το σχεδόν 62% των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες.

Η έρευνα έδειξε πως οι φαρμακοποιοί διαδραμάτισαν και εξακολουθούν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Και αυτό διότι:

  • Συμμετέχουν στον προγραμματισμό των ραντεβού για εμβολιασμό
  • Διευκολύνουν τους ασθενείς στα τεστ για τη νόσο
  • Τους βοηθούν ακόμα και στην αντιμετώπιση της COVID-19

Ειδικότερα, στη διάρκεια των περιορισμών που είχαν τεθεί (lockdown) σχεδόν όλοι οι φαρμακοποιοί (το 94,4%) χρειάσθηκε να πάνε οι ίδιοι τα φάρμακά τους στους ασθενείς που είχαν ανάγκη.

Ασπίδα στην παραπληροφόρηση

Επιπλέον, το 70,5% είπαν ότι οι ασθενείς που βγαίνουν θετικοί στην COVID-19 τους ρωτούν τι πρέπει να κάνουν για να την αντιμετωπίσουν. Και το 85,9% δήλωσαν πως λειτουργούν ως ασπίδα στην παραπληροφόρηση για:

  • Τα χαρακτηριστικά της COVID-19
  • Τις θεραπείες της
  • Τα εμβόλια
  • Τα μέτρα πρόληψης που θεσπίζει η πολιτεία

Σχεδόν οι μισοί φαρμακοποιοί (το 50,7%) εξέφρασαν την εκτίμηση ότι η πανδημία συνέβαλε πάρα πολύ/πολύ στην ανάδειξη του ρόλου τους ως αναπόσπαστου μέρους του συστήματος υγείας. Σχεδόν ο ένας στους τρεις (το 29,5%) είπαν ότι συνέβαλλε αρκετά.

Επιπλέον, η παροχή όλων αυτών των υπηρεσιών αύξησε τον αριθμό των επισκεπτών στα φαρμακεία, είπε το 76,4% των συμμετεχόντων φαρμακοποιών. Αύξησε επίσης και την επικοινωνία με τους ασθενείς μέσω τηλεφώνου και email, είπαν σχεδόν 7 στους 10 φαρμακοποιούς.

Την σύνταξη και επιμέλεια του ερωτηματολογίου στο οποίο στηρίχθηκε η έρευνα είχε ο φαρμακοποιός, τακτικός αντιπρόσωπος του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου, Δημήτριος Κόπανος. Την επίβλεψη της έρευνας είχε ο γραμματέας ΔΣ του ΦΣΘ, Γεώργιος-Κωνσταντίνος Κιοσές.

Φωτογραφία: iStock