7 ισχυρά οφέλη του τζίνσενγκ για την υγεία

  • Μιχάλης Θερμόπουλος
τζίνσενγκ
Το τζίνσενγκ είναι μια ρίζα με πολυετή ιστορία χρήσης ως φάρμακο. Σήμερα, η επιστημονική έρευνα επιβεβαιώνει τα οφέλη του στην υγεία και στην προστασία μας από ασθένειες.

Το τζίνσενγκ χρησιμοποιείται συχνά σήμερα ως ενισχυτικό του ανοσοποιητικού συστήματος, αλλά και ως αφροδισιακό. Εκτός από τη ρίζα που βάζουμε σε μαγειρική και ροφήματα, υπάρχει και σε μορφή συμπληρώματος σε κάψουλες.

7 Οφέλη και χρήσεις του τζίνσενγκ

1. Ενισχύει την λειτουργία του εγκεφάλου

Μία από τις πιο υποσχόμενες μελέτες που έγιναν σχετικά με τα οφέλη του ginseng είναι μια μελέτη 3 μηνών στην οποία συμμετείχαν ασθενείς με Αλτσχάιμερ. Εκείνοι που έπαιρναν τζίνσενγκ είχαν υψηλότερη γνωστική απόδοση σε σχέση με την ομάδα ελέγχου. Οι νέοι μπορούν επίσης να επωφεληθούν από τη γνωστική ενίσχυση που παρέχει το ginseng. Σε μια δοκιμή στην οποία συμμετείχαν παιδιά με ΔΕΠΥ, το τζίνσενγκ σε συνδυασμό με συμπληρώματα ωμέγα-3 φάνηκε να βελτιώνει την ανάκληση μνήμης και τη διάρκεια της προσοχής. Σε μια άλλη μελέτη, το τζίνσενγκ που χορηγήθηκε σε υγιείς ενήλικες αποδείχθηκε ότι βελτιώνει τη γνωστική απόδοση σε νοητικές αριθμητικές εργασίες και ότι ανακουφίζει από την ψυχική κόπωση.

2. Μειώνει το υψηλό σάκχαρο στο αίμα

Τα βιοενεργά μόρια του ginseng (ginsenosides), είναι υπεύθυνα για τα αντιδιαβητικά αποτελέσματα της ρίζας σε άτομα με προδιαβήτη και διαβήτη τύπου 2. Πολλές δοκιμές έχουν γίνει σε ασθενείς με διαβήτη και το τζίνσενγκ έχει βρεθεί ότι βελτιώνει την πρόσληψη γλυκόζης και ρυθμίζει καλύτερα την παραγωγή ινσουλίνης, για να παράγει αντιδιαβητικά αποτελέσματα.

3. Αυξάνει την λίμπιντο

Ειδικά το ασιατικό τζίνσενγκ είναι γνωστό για την τόνωση της λίμπιντο και την αναστροφή των συμπτωμάτων της στυτικής δυσλειτουργίας. Είναι γνωστό ως αφροδισιακό στα κορεατικά και κινεζικά συστήματα ιατρικής. Επιστημονικές μελέτες τόσο σε ζώα όσο και σε ανθρώπους επιβεβαιώνουν ότι ενισχύει τη σεξουαλική συμπεριφορά. Μάλιστα, το ginseng αποδεικνύεται ότι αυξάνει τον αριθμό και την ποιότητα του σπέρματος στους άνδρες. Σε μια μελέτη σε γυναίκες στην εμμηνόπαυση, το ασιατικό τζίνσενγκ αποδείχθηκε ότι βελτιώνει τη σεξουαλική διέγερση.

4. Μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα ενέργειας

Το ginseng μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε καλύτερα το στρες, να αυξήσετε τα επίπεδα ενέργειας και ακόμη και να βελτιώσετε την απόδοση της σωματικής άσκησης. Σύμφωνα με μια ανασκόπηση 10 μελετών, το τζίνσενγκ ανέστρεψε τα συμπτώματα χρόνιας κόπωσης σε μόλις 15 ημέρες.

5. Βοηθά στην προστασία από τον καρκίνο

Εκτός από την αντιοξειδωτική υποστήριξη και την μείωση της φλεγμονής, το ginseng έχει επίσης άμεσες αντικαρκινικές δράσεις. Σε μια μετα-ανάλυση επιστημονικών μελετών που εξέτασαν την επίδραση του τζίνσενγκ στον κίνδυνο για καρκίνο, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η τακτική λήψη ginseng μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου κατά 16%.

6. Μειώνει τη χοληστερόλη

Η υψηλή χοληστερόλη αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις, καθώς η συσσώρευσή της στην κυκλοφορία του αίματος προκαλεί αρτηριακή πλάκα. Οι φυτικές χημικές ουσίες κατά της χοληστερόλης, οι οποίες βρίσκονται στο τζίνσενγκ, μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από καρδιακές παθήσεις, μειώνοντας τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης. Μελέτες δείχνουν ότι τα συμπληρώματα ginseng μειώνουν τα επίπεδα της “κακής” (LDL) χοληστερόλης, ενώ αυξάνει τα επίπεδα της “καλής” (HDL) χοληστερόλης.

7. Μειώνει τις φλεγμονές

Η χρόνια φλεγμονή είναι ένας ακόμα παράγοντας που συμβάλλει στην ανάπτυξη καρδιακών παθήσεων, καθώς και άλλων χρόνιων παθήσεων. Το τζίνσενγκ έχει βρεθεί ότι έχει ισχυρά αποτελέσματα μείωσης της φλεγμονής. Σε μια μελέτη σε ζώα, η ικανότητα του ginseng να μειώνει τη φλεγμονή αποδόθηκε στην ικανότητά του να αναστρέφει την εγκεφαλική βλάβη. Κρατώντας μακριά τη φλεγμονή, τα τακτικά συμπληρώματα ginseng θα μπορούσαν ενδεχομένως να βοηθήσουν στην πρόληψη νευροεκφυλιστικών ασθενειών, καρδιακών παθήσεων, ακόμη και κατάθλιψης, η οποία έχει επίσης συνδεθεί με χρόνια φλεγμονή.

Πηγή: https://scitechdaily.com

φωτό: iStock

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μύρτιλα: Θερμίδες, βιταμίνες και θρεπτική αξία – Γιατί αξίζει να τα βάλετε στη διατροφή σας

Χαμομήλι: 9 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη πέρα από την ηρεμιστική του δράση

Αυτές είναι οι 11 τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Το τσάι ιβίσκου καταπολεμάει το Αλτσχάιμερ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν