Νέο λογότυπο για την Merck

  • Μαρία Τσιλιμιγκάκη
Η Merck ανακοίνωσε τη δημιουργία της νέας εταιρικής της ταυτότητας. Η ριζική αναμόρφωση της εμφάνισης καθώς και η εισαγωγή ενός νέου λογοτύπου αντικατοπτρίζει την αλλαγή της σε μία παγκόσμια εταιρεία επιστημών και τεχνολογίας. Συγχρόνως, έχει απλοποιηθεί ο διασχηματισμός του εταιρικού brand σε επιχειρησιακό επίπεδο. Εκτός ΗΠΑ και Καναδά, η εταιρεία θα δραστηριοποιείται εξ ολοκλήρου ως Merck.

MERCK_LOGO_Rich_RGB

«Η Merck έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία δέκα χρόνια», τόνισε ο Karl-Ludwig Kley, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος. «Έχουμε εξελιχθεί από έναν κλασικό προμηθευτή φαρμακευτικών και χημικών προϊόντων σε μία παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας. Με το μοναδικό συνδυασμό υψηλής εξειδίκευσης του βιοφαρμακευτικού κλάδου, του κλάδου των βιοεπιστημών και των υλικών υψηλής απόδοσης που διαθέτουμε, είμαστε σήμερα σε θέση να προσφέρουμε λύσεις που στηρίζουν τις παγκόσμιες τάσεις, όπως η υγεία και η ψηφιοποίηση. Με πλήρως ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα, επικοινωνούμε αυτή τη νέα μας κατεύθυνση, απ’ ευθείας, σε κάθε έναν από τους πελάτες μας, τους συνεργάτες μας και όλους τους ενδιαφερόμενους. Θέλουμε να είμαστε αναγνωρίσιμοι και να παραμείνουμε ορατοί ως Merck σε όλο τον κόσμο, ώστε να ενισχύσουμε την ευρέως γνωστή εμπορική επωνυμία μας. Γι’ αυτό συνειδητά εξελίξαμε τα χαρακτηριστικά μας, εστιάζοντας σε μια νεανική και εντυπωσιακή εικόνα».

MERCK_LOGO_Green Rich_RGB

Η επένδυση στην εμπορική επωνυμία της Merck είναι μέρος του στρατηγικού προγράμματος μετασχηματισμού και ανάπτυξης «Fit for 2018», το οποίο περιλαμβάνει την εστίαση σε καινοτόμες, βασισμένες στην τεχνολογία, επιχειρηματικές δραστηριότητες και τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της παγκόσμιας έδρας στο Darmstadt της Γερμανίας. Εκπέμπει επίσης μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ταυτόχρονα πιο ξεκάθαρη ταυτότητα, αντικατοπτρίζοντας το χαρακτήρα της Merck και συνδέοντας την υπερηφάνεια της για τα σχεδόν 350 έτη κουλτούρας με την επιστημονική αναζήτηση και το πάθος για έρευνα.

MERCK_LOGO_Cyan_RGB

Με το σχεδιασμό της νέας εταιρικής ταυτότητας, οι πρώην ανεξάρτητες εμπορικές επωνυμίες Merck Serono και Merck Millipore θα καταργηθούν. Η Merck Serono θα δραστηριοποιείται ως ο βιοφαρμακευτικός επιχειρηματικός τομέας της Merck και η Merck Millipore ως ο τομέας βιοεπιστημών της Merck. «Μετά τις δύο σημαντικές εξαγορές, τα εμπορικά σήματα της Merck Serono και της Merck Millipore μας βοήθησαν να τοποθετήσουμε στην αγορά τη δυαδικότητα των υφιστάμενων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων που αποκτήθηκαν. Και το πετύχαμε. Αυτός είναι ο λόγος που επιστρέφουμε στην επωνυμία με την οποία είμαστε γνωστοί εδώ και περίπου 350 χρόνια», πρόσθεσε ο Kley. Οι εμπορικές ονομασίες των προϊόντων, όπως κετουξιμάμπη ή ΜίΙΙίΟ, δεν θα επηρεαστούν από την αλλαγή αυτή.

Η Merck διατηρεί τα δικαιώματα της επωνυμίας και του ονόματος Merck παγκοσμίως. Μοναδικές εξαιρέσεις αποτελούν οι ΗΠΑ και ο Καναδάς. Γι’ αυτό η εταιρεία θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται σε αυτές τις δύο χώρες ως EMD Serono στο βιοφαρμακευτικό επιχειρηματικό τομέα, ως EMD Performance Materials στον επιχειρηματικό τομέα των υλικών υψηλής απόδοσης καθώς και ως EMD Millipore στον τομέα των βιοεπιστημών, μέχρι την ολοκλήρωση της προγραμματισμένης εξαγοράς της Sigma-Aldrich.

Η εικόνα της Merck είναι απολύτως καινούργια. Βασίζεται στην ιδέα μιας «ζωντανής» εταιρείας επιστημών και τεχνολογίας και είναι εμπνευσμένη από τα πολύχρωμα και πολύπλευρα σχήματα που βλέπει κανείς κάτω από ένα μικροσκόπιο. Ο νέος σχεδιασμός του brand της Merck διαθέτει εκφραστικά χρώματα και σχήματα, με επιστημονική εμφάνιση και αίσθηση. Αυτά αντικατοπτρίζονται επίσης στο νέο εταιρικό λογότυπο. Σε σύγκριση με το προηγούμενο, το νέο λογότυπο κάνει μία «ηχηρή τοποθέτηση»: το σχέδιό του είναι λιγότερο πολύπλοκο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορα χρώματα.

«Μία ολοκληρωμένη εξωτερική και εσωτερική ανάλυση, κατέδειξε ότι πρέπει να προσδώσουμε συναίσθημα στην εμφάνιση του λογότυπου μας σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, προκειμένου να είμαστε αντιληπτοί από την αγορά και από τους ενδιαφερόμενους ως μία εταιρεία τεχνολογίας γεμάτη ζωή», δήλωσε ο Walter Huber, Επικεφαλής Επικοινωνίας του Ομίλου.

Επιπλέον, ο νέος εταιρικός σχεδιασμός θα δημιουργήσει μία ισχυρή οπτική σύνδεση με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Merck στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά. Για το λόγο αυτό, η εταιρεία εισάγει επίσης ένα εντυπωσιακό, πολύχρωμο «M» πέραν του λογοτύπου της Merck. Κι αυτό για να δείξει τη σύνδεση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και των προϊόντων με τον Όμιλο Merck, ανεξάρτητα από εταιρικές επωνυμίες ή γεωγραφικές περιοχές.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών επανατοποθέτησης της εμπορικής επωνυμίας, η Merck υποστηρίχθηκε από τη Futurebrand, ένα κορυφαίο γραφείο που συμβουλεύει, μεταξύ άλλων τη Bentley και τη Nespresso, και εργάστηκε επίσης για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012 στο Λονδίνο.