Μυτιλήνη: Το χρονικό της τραγωδίας με την 36χρονη γιατρό – Τι λένε ο Μιχ. Γιαννάκος και ο γιατρός σύντροφός της
Η άτυχη γυναίκα, η οποία ήταν υγιέστατη, κατέληξε από πολυοργανική ανεπάρκεια λίγες μόλις ημέρες μετά τη γέννηση του πρώτου της παιδιού, βυθίζοντας στο πένθος την οικογένεια και τους συναδέλφους της.
Όλα ξεκίνησαν την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026, όταν η 36χρονη εισήχθη στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης και έφερε στον κόσμο ένα υγιέστατο κοριτσάκι με φυσιολογικό τοκετό. Αν και αρχικά υπήρχε πλάνο για καισαρική, η διαδικασία εξελίχθηκε τόσο ομαλά που προτιμήθηκε ο φυσιολογικός τοκετός.
- Διαβάστε επίσης – H διοίκηση του νοσοκομείου Μυτιλήνης για τον θάνατο της 36χρονης γιατρού μετά τον τοκετό
Ωστόσο, από το Σάββατο το βράδυ και τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής, η γιατρός εμφάνισε υψηλό πυρετό και έντονους πόνους. Η κατάσταση της υγείας της παρουσίασε ραγδαία επιδείνωση. Τη Δευτέρα εισήχθη εσπευσμένα στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) του νοσοκομείου, ενώ την Τρίτη 23 Ιουνίου αποφασίστηκε η επείγουσα αεροδιακομιδή της στην Αθήνα. Κατά τη διάρκεια της πτήσης η γυναίκα υπέστη ανακοπές και, παρά τις τιτάνιες προσπάθειες των συναδέλφων της, κατέληξε λίγο μετά τη μεταφορά της στο νοσοκομείο «Αττικόν».
Η παρέμβαση του Προέδρου της ΠΟΕΔΗΝ στο Live News
Μιλώντας στην εκπομπή του MEGA, Live News, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος, εμφανίστηκε σοκαρισμένος, τονίζοντας πως η 36χρονη και ο σύζυγός της (επίσης γιατρός) είχαν κάνει έναν πλήρη και υποδειγματικό προγεννητικό έλεγχο χωρίς καμία αρνητική ένδειξη.
Ο κ. Γιαννάκος εξήγησε ότι η άτυχη γιατρός εμφάνισε ξαφνικά συμπτώματα που παρέπεμπαν σε σηπτικό ή τοξικό σοκ και πολυοργανική ανεπάρκεια, με τους γιατρούς να δίνουν μάχη δευτερόλεπτο το δευτερόλεπτο για να τη σταθεροποιήσουν χωρίς αποτέλεσμα. Τέλος, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ενδονοσοκομειακής λοίμωξης.
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ δήλωσε στην εκπομπή:
«…Τι να πω; Ξαφνικά δηλαδή, ενώ γέννησε καλά, πριν προλάβει να χαρεί το παιδί της, σήκωσε πυρετό την επόμενη μέρα, εμφάνισε, θα έλεγα, συμπτώματα, αν τολμήσω να το πω, σηπτικού σοκ, πολυοργανική ανεπάρκεια. Δηλαδή προσπαθούσαν οι γιατροί να τη σταθεροποιήσουν και δεν τα κατάφερναν. […] Τίποτα δεν αποκλείεται. Όταν εμφανίζει μία υγιής, υγιέστατη γυναίκα συμπτώματα πολυοργανικής ανεπάρκειας, σηπτικού ή τοξικού σοκ, εξετάζονται όλες αυτές οι πιθανότητες.»
«Όλα έγιναν by the book» – Οι δηλώσεις του συντρόφου της
Στην εκπομπή ακούστηκαν τα λόγια του συντρόφου της 36χρονης, ο οποίος είναι επίσης γιατρός στο νοσοκομείο Μυτιλήνης και βρισκόταν στο πλευρό της μέχρι την τελευταία στιγμή, συνοδεύοντάς την και στη μοιραία αεροδιακομιδή.
Ο σύντροφός της ανέφερε ότι αυτό που συνέβη ήταν ένα εξαιρετικά σπάνιο και απρόβλεπτο περιστατικό, μια πιθανότητα «μία στο εκατομμύριο» με τεράστιο ποσοστό θνησιμότητας. Τόνισε ότι η επιδείνωση ήταν ραγδαία και ο οργανισμός της δεν ανταποκρινόταν σε καμία θεραπεία, ενώ ξεκαθάρισε ότι τηρήθηκαν αυστηρά όλα τα ιατρικά πρωτόκολλα και δεν έχει το παραμικρό παράπονο από τη φροντίδα των συναδέλφων του στο νοσοκομείο.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του:
«Αυτό που συνέβη, κατά πάσα πιθανότητα έχει 80 με 90% θνησιμότητα. Είναι μια στο εκατομμύριο, κατά πάσα πιθανότητα. Είναι αδιάγνωστο το τι συνέβη. Είναι κάτι που μπορεί να συμβεί αμέσως με το που γεννάει. Απλά θα σας πω ότι η όλη κατάσταση ήτανε επιδείνωση ραγδαία και δεν ανταποκρινόταν σε τίποτα. Όλα έγιναν by the book και δεν ανήκαν σε ποτέ. […] Όλα έγιναν σωστά. Εγώ προσωπικά, επειδή ήμουνα παρών από την πρώτη στιγμή μέχρι την τελευταία, δεν έχω κανένα παράπονο από κανέναν μες στο νοσοκομείο, από κανέναν. Δεν το λέω σαν εργαζόμενος στο νοσοκομείο, το λέω σαν συνοδός ασθενή. […] Δεν ξέρουμε αν έχει, δεν ξέρουμε αν έχει μικρόβιο, δεν ξέρουμε. Έκανε μία ραγδαία απόκριση ο οργανισμός της η οποία δεν… δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί.»
Μυτιλήνη – Μια γιατρός της πρώτης γραμμής που έσωζε ζωές
Η Μάγδα φαίνεται από τις μαρτυρίες ότι ήταν ένας ιδιαίτερα αγαπητός άνθρωπος, με βαθιά αφοσίωση στο λειτούργημά της. Εργαζόταν για έξι χρόνια στα επείγοντα του νοσοκομείου Μυτιλήνης,προσφέροντας ακούραστα τις υπηρεσίες της και κατά την περίοδο της πανδημίας, ενώ τον τελευταίο ενάμιση χρόνο είχε αποκτήσει μόνιμη θέση στο ΕΚΑΒ. Οι συνάδελφοί της θυμούνται ότι εκτελούσε κανονικά τις εφημερίες της και σήκωνε ασθενείς μέχρι και τον 6ο μήνα της εγκυμοσύνης της, πάντα με το χαμόγελο στα χείλη.
Η εκπομπή έφερε στο φως και μια συγκλονιστική μαρτυρία ενός κατοίκου του νησιού, στον οποίο η 36χρονη είχε σώσει τη ζωή χάρη στη σχολαστικότητα και την ιατρική της διαίσθηση.
Ο ασθενής είχε πάει στο νοσοκομείο για εξετάσεις ρουτίνας χωρίς συμπτώματα και ήταν έτοιμος να αποχωρήσει. Ωστόσο, η Μάγδα, από δική της πρωτοβουλία, ζήτησε εξέταση για το ένζυμο της καρδιάς (τροπονίνη), με αποτέλεσμα να εντοπιστεί φραγμένη αρτηρία και να του τοποθετηθεί στεντ την επόμενη ημέρα.
Φωτογραφία: istock




