Ναι στον σύντομο μεσημεριανό ύπνο για καθαρό μυαλό!

Μπορεί η πάλαι ποτέ καθιερωμένη «σιέστα» στην νότια Ευρώπη να καταργήθηκε και ο τρόπος ζωής να άλλαξε με τα συνεχή ωράρια, όμως τώρα ειδικοί επιστήμονες υποστηρίζουν εμπεριστατωμένα ότι δέκα έως τριάντα λεπτά μεσημεριανού ύπνου μεταξύ 14:00 μμ και 16:00 μμ ανανεώνει τις εγκεφαλικές λειτουργίες.

Ένας αναζωογονητικός υπνάκος ενισχύει την μνήμη και η δυνατότητα σύνδεσης φαινομενικά ασύνδετων εννοιών γίνεται εφικτή, κάτι πολύ δύσκολο αν υπάρχει έλλειψη ύπνου, λένε οι ειδικοί. Μελέτες που έγιναν στο University of Technology του Πεκίνου αλλά και από την Sara Mednick του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, έδειξαν ότι εκτός από την πνευματική εργασία, οι αθλητές και οι οδηγοί απέδειξαν καλύτερες επιδόσεις μετά από έναν μεσημεριανό ύπνο διάρκειας 60 έως 90 λεπτών.

Αυτή η «ανανέωση» επιχειρήθηκε να επιτευχθεί και με ένα γερό φλυτζάνι καφέ –κάτι που συνηθίζουμε όλοι μας– ωστόσο ο καφές δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα. Αντίθετα, τα αποτελέσματα του σύντομου ύπνου ήταν εντυπωσιακά και… ορατά.

Αρκετές εταιρείες, ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, άρχισαν ήδη να φροντίζουν ώστε οι εργαζόμενοι σε αυτές να «παίρνουν έναν υπνάκο» το μεσημέρι, επειδή διαπίστωσαν ότι έτσι αυξάνεται η παραγωγικότητα. Μάλιστα η εταιρεία software HubSpot δημιούργησε στα γραφεία της έναν ειδικό χώρο με χαμηλό φωτισμό και αιώρες για να τον χρησιμοποιούν για την «σιέστα» τους οι εργαζόμενοι ώστε να συνεχίζουν μετά την δουλειά τους με πιο καθαρό –και δημιουργικό– μυαλό.

image description

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΥΓΕΙΑΣ

Η ζάλη, ή αλλιώς ζαλάδα, είναι ένα σύμπτωμα που μπορεί να οριστεί ως το αίσθημα αστάθειας ή απώλειας της...

Κάντε αναζήτηση στην εγκυκλοπαίδεια υγείας του iatropedia.gr

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν

Top 5 Trends