ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γολγοθάς των ασφαλισμένων για ένα ζευγάρι γυαλιά- Δεν δέχονται τα voucher

  • Μαρία Τσιλιμιγκάκη
ασφαλισμένοι
Καταγγελία αναγνώστη του iatropedia αναφέρει ότι δεν μπορεί να προμηθευτεί καινούργια γυαλιά μυωπίας καθώς δεν δέχονται τα voucher του ΕΟΠΥΥ στα καταστήματα οπτικών που επισκέφτηκε. Αλλά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών Οπτομετρών, Παναγιώτης Κατσαβός, έχει άλλα να καταγγείλει...

Ανείπωτη είναι η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων αλλά και των οπτικών εξαιτίας της αδυναμίας επίτευξης συμφωνίας με τον ΕΟΠΥΥ για τον τρόπο παροχής των γυαλιών και φακών οράσεως.

«Η ταλαιπωρία όλων μας έχει ξεκινήσει το 2015 και διαρκεί μέχρι σήμερα», μας είπε ο κ. Κατσαβός. Και συνεχίζει αποκαλύπτοντας στο iatropedia: «Έχουμε κάνει 25 προτάσεις στον ΕΟΠΥΥ σε μια προσπάθεια επίτευξης συμφωνίας αλλά δεν έχουν δεχτεί ούτε μισή. Αντί αυτού, μας χρωστούν 3 εκατ. ευρώ ληξιπρόθεσμα από το 2011 και τα χρήματα που μας ζητούν τώρα να τους …επιδοτούμε μέσω του voucher, δεν έχουν δεσμευτεί κάθε πότε θα τα παίρνουμε. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μας επιβάλλουν clawback και rebate σε ποσά που δεν έχουμε λάβει»…

Τι είναι το voucher

Το voucher είναι ένα χαρτί που εκδίδει ο γιατρός μαζί με τη συνταγή. Τα παίρνει ο ασφαλισμένος, μεταβαίνει σε ένα κατάστημα οπτικών, τα δίνει στον οπτικό και παίρνει εντελώς δωρεάν τα γυαλιά οράσεως με αξία μέχρι 100 ευρώ. Στη συνέχεια οι οπτικοί θα πρέπει να μαζέψουν τα χαρτιά αυτά και να τα καταθέσουν στον ΕΟΠΥΥ για να πληρωθούν.

Πλην όμως, επειδή τα γυαλιά είναι ένα εμπορικό προϊόν που υπόκειται σε ΦΠΑ, ο οπτικός πρέπει να αποδώσει τα 20 από τα 100 ευρώ αυτόματα στον ΦΠΑ. Και από τα 80 που μένουν να πληρώσει rebate (υποχρεωτική έκπτωση στον ΕΟΠΥΥ) και clawback (διαφορά υπέρβασης από τον κλειστό προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ). Αυτό που στο τέλος θα βάλει στην τσέπη του είναι 60-70 ευρώ αλλά χωρίς να γνωρίζει πότε ακριβώς θα τα πάρει και κάθε πότε!

Η πρόταση των οπτικών

Οι οπτικοί – που παρεμπιπτόντως δεν έχουν υπογράψει τις συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ και έτσι δεν τους δεσμεύει η σχετική Υπουργική Απόφαση-, κάνουν τώρα την εξής πρόταση στον ΕΟΠΥΥ όπως μας ενημέρωσε ο κ. Κατσαβός:

«Τους προτείνουμε να αναλάβουμε εμείς όλη την διαδικασία ηλεκτρονικής ενημέρωσης του ΕΟΠΥΥ (ποιος έφερε συνταγή, από ποιον γιατρό, για ποια πάθηση, πότε), να πληρώνουν κανονικά οι ασφαλισμένοι όπως παλιά, και να μπαίνουν τα χρήματα στους λογαριασμούς τους από τον ΕΟΠΥΥ. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει διαφάνεια και καλύτερη εξυπηρέτηση».

Αλλά προειδοποιεί ο κ. Κατσαβός ότι «μας έχουν εξοντώσει τα τελευταία χρόνια. Είμαστε 2500 καταστήματα με 10.000 εργαζόμενους που κινδυνεύουν να μείνουν στο δρόμο. Αυτό θα καταφέρουν τελικά με τις εμμονές τους».