Οι μαθητές έχασαν μάθηση που αντιστοιχεί στο 35% ενός σχολικού έτους λόγω της πανδημίας

  • Ρούλα Τσουλέα
πανδημία
Οι μεγαλύτερες απώλειες εντοπίζονται στα Μαθηματικά, σύμφωνα με δεδομένα από 15 χώρες του κόσμου

Η πανδημία που προκάλεσε ο κορωνοϊός διατάραξε τόσο πολύ την σχολική διαδικασία σε όλο τον κόσμο, ώστε οι μαθητές έχασαν γνώσεις και δεξιότητες που κατά μέσον όρο αντιστοιχούν στο 35% ενός ολόκληρου σχολικού έτους.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μίας νέας συνδυασμένης ανάλυσης (μετανάλυσης), που βασίζεται στα δεδομένα 42 προγενέστερων κλινικών μελετών. Η μελέτη δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Nature Human Behaviour και συμπεριέλαβε στοιχεία από 15 διαφορετικές χώρες.

«Η σχολική πρόοδος των παιδιών μειώθηκε σημαντικά στη διάρκεια της πανδημίας», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Bastian Betthäuser, επίκουρος καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Παρατηρητήριο Κοινωνιολογίας της Αλλαγής (CRIS) του Πανεπιστημίου Πολιτικών Σπουδών (Sciences Po), στο Παρίσι. «Κατά μέσον όρο τα παιδιά έχασαν το ένα τρίτο απ’ ό,τι θα μάθαιναν σε μία φυσιολογική σχολική χρονιά. Οι ελλείψεις αυτές παρατηρήθηκαν αρκετά νωρίς στην πανδημία».

Ο Dr. Betthäuser πρόσθεσε πως τα παιδιά ακόμα δεν έχουν αναπληρώσει τα κενά που απέκτησαν στις αρχές της πανδημίας. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η πανδημία ενέτεινε τις κοινωνικές ανισότητες μεταξύ των παιδιών διαφορετικού κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου. «Η κρίση στη μάθηση είναι κρίση ισότηταας», τόνισε. «Τα παιδιά από μη προνομιούχο περιβάλλον επηρεάστηκαν δυσανάλογα από την πανδημία».

Η νέα ανάλυση

Η νέα ανάλυση βασίσθηκε σε επιστημονικά δεδομένα από:

  • Αυστραλία
  • Βέλγιο
  • Βραζιλία
  • Κολομβία
  • Δανία
  • Γερμανία
  • Ιταλία
  • Μεξικό
  • Ολλανδία
  • Νότιο Αφρική
  • Ισπανία
  • Σουηδία
  • Ελβετία
  • Βρετανία
  • ΗΠΑ

Οι σχετικές δημοσιεύθηκαν μεταξύ Μαρτίου 2020 και Αυγούστου 2021. Οι περισσότερες από τις μελέτες προέρχονταν από χώρες υψηλού και μέσου εισοδήματος, επισήμανε ο Dr. Betthäuser.

Τα δεδομένα έδειξαν ότι τα κενά στις γνώσεις, λόγω των περιορισμών που ετέθησαν νωρίς στην πανδημία, ήταν περισσότερα στα παιδιά από μη-προνομιούχο περιβάλλον. Επιπλέον, η πρόοδος στα Μαθηματικά επηρεάστηκε περισσότερο απ’ ό,τι εκείνη στη Γλώσσα.

Τα ευρήματα ήταν πάνω-κάτω τα ίδια σε όλες τις χώρες. Ουσιαστικά υποδηλώνουν ότι με κλειστά σχολεία τα παιδιά έχασαν μάθηση ίση με εκείνη που θα είχαν αποκτήσει στο ένα τρίτο μιας φυσιολογικής σχολικής χρονιάς.

Η νέα ανάλυση δεν είναι η πρώτη που διεξάγεται για το θέμα. Ωστόσο αποδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι οι μαθητές επλήγησαν σημαντικά από την πανδημία. Και δυστυχώς ακόμα δεν έχουν αναπληρώσει όλα όσα έχασαν, τουλάχιστον σε ακαδημαϊκό επίπεδο, είπε η Dr. Susanna Loeb, καθηγήτρια στην Ανώτατη Σχολή Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ.

Φωτογραφία: iStock