Δήμος Αμαρουσίου: Αξιολόγηση μαθητών ως προς την ικανότητά τους στην ανάγνωση

  • Μαρία Τσιλιμιγκάκη
Ο Δήμος Αμαρουσίου σε συνεργασία με το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων υλοποιεί ένα καινοτόμο πρόγραμμα με την ονομασία «Μέθοδος Αναγνωστικής Επάρκειας RADAR» για τους μαθητές της Γ΄ έως τη ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου, στο πλαίσιο ανάπτυξης μηχανισμών πρόληψης για θέματα που αφορούν στην υγεία των πολιτών, την έγκυρη και έγκαιρη διάγνωση και γενικά για την προαγωγή υγείας.

Πρόκειται για μια έρευνα που σκοπό έχει την αξιολόγηση της αναγνωστικής επάρκειας των μαθητών με την μέθοδο RADAR.

Οι ερευνητές ζητάνε από τους μαθητές να διαβάσουν 2 κείμενα και καταγράφουν τη διαδικασία. Η διαδικασία είναι γρήγορη, εύκολη, καθόλου παρεμβατική (δεν απαιτείται κανενός είδους εξοπλισμός για τους μαθητές) και απόλυτα ασφαλής αφού το μόνο που χρειάζεται είναι το παιδί να διαβάσει το κείμενο από την οθόνη του υπολογιστή. Μόλις τελειώσει η ανάγνωση, ο μαθητής θα απαντήσει σε ερωτήσεις με βάση το κείμενο που διάβασε. Η όλη διαδικασία δεν υπερβαίνει τα 10-15 λεπτά σε διάρκεια.

Η εν λόγω έρευνα βοηθάει να κατανοηθούν καλύτερα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ανάγνωσης στην ελληνική γλώσσα και να αναγνωριστούν προβλήματα ανάγνωσης, όπως είναι η δυσλεξία. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα βοηθήσουν στο μέλλον τους εκπαιδευτικούς να βελτιώσουν ή να τροποποιήσουν τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των παιδιών, με στόχο τη βελτιστοποίηση της γνωσιακής τους ικανότητας.

Οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν τις δραστηριότητες υπό την επίβλεψη του ερευνητή. Η συμμετοχή στην έρευνα είναι καθαρά εθελοντική και οι μαθητές διατηρούν το δικαίωμα να διακόψουν για οποιονδήποτε λόγο την εξέταση χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να δώσουν εξηγήσεις στον εξεταστή. Τα δεδομένα της αξιολόγησης είναι εμπιστευτικά και θα χρησιμοποιηθούν μόνο από τα μέλη της ερευνητικής ομάδας για την έρευνα τους.

Ο Δήμαρχος Αμαρουσίου κ. Γιώργος Πατούλης εξέφρασε την ικανοποίηση του που για μια ακόμη φορά ο Δήμος Αμαρουσίου πρωτοστατεί στην κοινωνική προσφορά τονίζοντας πως η μέθοδος αυτή βοηθάει στο να αντιμετωπίζεται η περίπτωση κάθε παιδιού