Πως να »χτυπήσετε» τον πονοκέφαλο! Μυστικά υγείας

  • Iatropedia
Οι ημικρανίες προκαλούν αφόρητο πονοκέφαλο, αλλά κάποιες αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες μπορεί να σας βοηθήσουν για να τις αποφύγετε. Σίγουρα ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης της ημικρανίας είναι η πρόληψη με αποφυγή των παραγόντων που την πυροδοτούν. Διαβάστε στο επσιτημονικό άρθρο που ακολουθεί μυστικά υγείας για να μην σας πιάνει πονοκέφαλος.

Γράφει η Χριστίνα Ι. Μπουντούρη

Γενικός – Οικογενειακός Ιατρός

Οι ημικρανίες συχνά προκαλούνται από έλλειψη ή αντίθετα από υπερβολικές ώρες ύπνου. Καθιερώσετε ένα σωστό πρόγραμμα ξεκούρασης και ύπνου. Προσπαθήστε να κοιμάστε 6-8 ώρες καθημερινά και να πηγαίνετε για ύπνο περίπου την ίδια ώρα κάθε μέρα, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα.

Οι διατροφικές συνήθειες επηρεάζουν τις ημικρανίες και αν θέλετε να τις αποφύγετε θα πρέπει να υιοθετήσετε ένα υγιεινό διαιτολόγιο. Τρώτε καθημερινά πρωινό και μην παραλείπετε γεύματα. Φροντίστε να τρώτε περίπου την ίδια ώρα κάθε μέρα. Αποφύγετε όσα τρόφιμα σας προκαλούν ημικρανίες. Αυτά που ενοχοποιούνται πιο συχνά είναι το τυρί, η σοκολάτα, η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης και το αλκοόλ.

Η τακτική άσκηση θα σας βοηθήσει να αποτρέψετε τα επαναλαμβανόμενα επεισόδια ημικρανίας. Κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκησης το σώμα σας απελευθερώνει ορισμένες χημικές ουσίες που λέγονται ενδορφίνες και δρουν ως φυσικά παυσίπονα. Επιπλέον μειώνουν τα επίπεδα άγχους και κατάθλιψης, καταστάσεις οι οποίες συνά ενοχοποιούνται για ημικρανίες. Αρχίσετε την άσκηση σταδιακά, γιατί η υπερβολική ένταση μπορεί να προκαλέσει έντονους πονοκεφάλους.

Η σωστή διαχείριση του άγχους μπορεί να σας βοηθήσει στην πρόληψη της ημικρανίας. Οργανώστε το χρόνο σας σωστά, απλοποιήστε τη ζωή σας και βάλτε στη ζωή σας ασχολίες που σας ευχαριστούν. Όταν βρίσκεστε κάτω από συνθήκες πίεσης κάντε τακτικά διαλείμματα για να χαλαρώνετε και να σκέφτεστε πάντα θετικά.

Αν αντιληφτείτε το πρώτο σημάδι ημικρανίας σταματήστε αν είναι εφικτό οποιαδήποτε δραστηριότητα κάνετε και ακολουθήστε τα εξής:

Σβήστε τα φώτα και χαλαρώστε σε ένα σκοτεινό και ήσυχο δωμάτιο.

Υοποθετήστε κρύες κομπρέσες στο μέτωπο ή στον αυχένα σας, γιατί να μειώσετε την αίσθηση του πόνου.

Διαφορετικά μπορείτε να δοκιμάστε ένα ζεστό ντους για να χαλαρώσετε τους μύες.

Κάντε μασάζ με απαλές κυκλικές κινήσεις στους κροτάφους, κεφάλι, αυχένα και ώμους για να ανακουφίσετε το σπασμό των μυών.

Χριστίνα Ι. Μπουντούρη

Γενικός – Οικογενειακός Ιατρός

Email: cbountouri@gmail.com

www.bountouri.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πάλι ξύπνησα με πονοκέφαλο! Τι να κάνω;

Μήπως για τον πονοκέφαλο φταίει η κακή ψυχολογία;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν