ΟΣΠ: Προσοχή σε παραπλανητικές διαφημιζόμενες προσφορές οδοντιατρείων

  • Μαρία Τσιλιμιγκάκη
Θύματα παραπλανητικών διαφημιζόμενων προσφορών οδοντιατρικών «κέντρων» πέφτουν δεκάδες οδοντιατρικοί ασθενείς, όπως διαπιστώνεται από τον αυξανόμενο αριθμό καταγγελιών και παραπόνων στο Σύλλογό μας.

Διαβάστε παρακάτω την ανακοίνωση του ΟΣΠ:

Για τον λόγο αυτό συστήνουμε στους πολίτες να μην παρασύρονται από διάφορες προσφορές, οι οποίες δια Νόμου ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ που γίνονται στο όνομα μιας υποτιθέμενης κοινωνικής μέριμνας.

Ο μόνος σκοπός που εξυπηρετούν οι συγκεκριμένες προσφορές είναι η προσέλκυση «πελατείας» και όχι η κατανόηση των πραγματικών αναγκών και των προβλημάτων των ασθενών.

Εφιστούμε την προσοχή των οδοντιατρικών ασθενών και τους συμβουλεύουμε να μην δελεάζονται από προσφορές και να αναγνωρίζουν τα επικοινωνιακά τεχνάσματα -ευτυχώς- λίγων οδοντιατρικών «κέντρων»,τα οποία διαφημίζουν ότι επιτελούν κοινωνικό έργο, προσφέροντας οικονομικά πακέτα οδοντιατρικών υπηρεσιών.

Το αίσθημα της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ δεν είναι δυνατόν να αποτυπωθεί με δήθεν προσφορές σε τιμές, που πλησιάζουν ή και ταυτίζονται με τις συνήθεις τιμές των οδοντιατρικών πράξεων. Αποτυπώνεται με ουσιώδη άσκηση του οδοντιατρικού επαγγέλματος σε πληθυσμιακές ομάδες που έχουν πραγματική ανάγκη.

Σημειώνεται πως παραδείγματα αυξημένου αισθήματος κοινωνικής ευθύνης αποτελούν οι πολυετείς δράσεις του Οδοντιατρικού Συλλόγου Πειραιώς σε σχολεία, καταυλισμούς, ΚΑΠΗ και κέντρα Α.Μ.Ε.Α, όπου εθελοντικά οι οδοντίατροι και χωρίς κανένα οικονομικό όφελος προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, δείχνοντας τον ανθρωπισμό τους.

Συνιστούμε, λοιπόν, στους ασθενείς να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί στην επιλογή του οδοντιατρικού « κέντρου» όπου θα εμπιστευθούν τη στοματική τους υγεία και τους υπενθυμίζουμε ότι ο οδοντίατρος δεν οφείλει να είναι ο ειδικός για πάσα νόσο, οφείλει όμως να είναι αυτός που μέσω της κατανόησης, της γνώσης, αλλά και της αυτογνωσίας του, μπορεί να επενδύσει σε μια μακροχρόνια σχέση με τον ασθενή του, με απώτερο σκοπό να ανταπεξέλθει στις ιδιαίτερες ανάγκες του και να του παρέχει την καλύτερη ιατρική φροντίδα.

Η σχέση οδοντιάτρου – ασθενούς είναι μια ιδιαίτερη σχέση, καθώς επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως ο πιθανός φόβος, οι προηγούμενες άσχημες οδοντιατρικές εμπειρίες, τα παιδικά βιώματα, καθώς και το γεγονός ότι ο οδοντίατρος επεμβαίνει στη στοματική κοιλότητα που είναι ένα πολύ προσωπικό σημείο του σώματος. Εύλογο είναι λοιπόν πως η άριστη θεραπευτική σχέση μεταξύ τους δεν μπορεί παρά να είναι μια σχέση που χτίζεται σταδιακά και εδραιώνεται με τον χρόνο.

Οδοντιατρικές θεραπείες σε επιχειρήσεις στις οποίες η σχέση αυτή διαβρώνεται σε βάρος και των ασθενών και των οδοντιάτρων και οι οποίες έχουν βασικό μέλημα τα οικονομικά συμφέροντα, καλό είναι να αποφεύγονται.

Οι ασθενείς πρέπει να απευθύνονται σε οδοντιατρεία που δεν παραπλανούν τους πολίτες, που τηρούν τον δεοντολογικό κανονισμό, που δεν διαφημίζονται και δεν θέτουν σε κίνδυνο τη στοματική υγεία των συνανθρώπων μας.