Οι νοσοκομειακοί γιατροί Αθήνας- Πειραιά κάνουν προτάσεις για την εκπαίδευση των νέων γιατρών

  • Μαρία Τσιλιμιγκάκη
Εκτός τόπου και χρόνου κρίνουν τις προτάσεις της Αριστοτέλους για την εξειδίκευση των νέων γιατρών, οι εκπρόσωποι της ΕΙΝΑΠ. Αντί των ανεδαφικών προτάσεων του υπουργείου, οι νοσοκομειακοί γιατροί Αθήνας - Πειραιά δίνουν συγκεκριμένες προτάσεις στον υπουργό Υγείας, Ανδρέα Ξανθό ώστε να αναβαθμιστεί η εκπαίδευση των νέων γιατρών.

Διαβάστε παρακάτω την επιστολή της ΕΙΝΑΠ προς τον Ανδρέα Ξανθό:

Κύριε Υπουργέ,
Οι προτάσεις του ΚΕΣΥ για την εκπαίδευση και τις εξετάσεις των ειδικευομένων απορρίπτονται διότι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα των σημερινών δεδομένων. Η ιατρική εκπαίδευση στην Ελλάδα δεν βρίσκεται στο επίπεδο που θα έπρεπε να χαρακτηρίζει μια ευρωπαϊκή χώρα και αυτό οφείλεται στις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού και σχεδιασμού.

Είναι σήμερα σαφές πως η ιατρική εκπαίδευση στη χώρα δεν στηρίζεται σε κανένα πλαίσιο και ότι η υπάρχουσα νομοθεσία δεν τηρείται . Αν κανείς προσθέσει και τις καταστροφικές πολιτικές των μνημονίων στην υγεία με την υποστελέχωση, την εντατικοποίηση της εργασίας και την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, την επιχειρειθείσα άκρατη ιδιωτικοποίηση, τη φυγή των νέων γιατρών, την όλο και μεγαλύτερη εξάρτηση της εκπαίδευσης από τις φαρμακευτικές εταιρείες, δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει ότι το σύστημα εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης πρέπει να υποστεί αλλαγές.

Σε ένα δημόσιο σύστημα υγείας που θα παρέχει σύγχρονη, δωρεάν, καθολική περίθαλψη απαιτείται μια νέα, σύγχρονη δημόσια υγειονομική εκπαίδευση. Αυτό απαιτεί ένα καθορισμένο πλαίσιο που προτείνουμε :

-Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
-Αναβάθμιση και ενεργοποίηση του πραγματικού ρόλου των Επιστημονικών Συμβουλίων. Δηλαδή, έλεγχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων, έλεγχος προγραμμάτων εκπαίδευσης τμημάτων, έλεγχος προγραμμάτων χειρουργείων.
-Επιτροπή εκπαίδευσης ανά ειδικότητα αποτελούμενη από γιατρούς ΕΣΥ (75%) και πανεπιστημιακούς (25%) για ενιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης.
-Επιλογή εκπαιδευτών από τα τμήματα και τις κλινικές ανάλογα με τα προσόντα και τις ικανότητές τους.
-Τα δημόσια νοσοκομεία να γίνονται Κέντρα Εκπαίδευσης, Μετεκπαίδευσης και Έρευνας Ιατρών.
-Χρόνος ειδικευόμενων και ειδικευμένων στο καθημερινό πρωινό ωράριο, αφιερωμένος στα εκπαιδευτικά προγράμματα.
-Κρατική χρηματοδότηση όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το υπουργείο Υγείας σε κάθε νοσοκομείο του ΕΣΥ.