Νέα καταγγελία με καθυστέρηση ασθενοφόρου: «52χρονος ξεψύχισε αβοήθητος» – Τι απαντά το ΕΚΑΒ

  • Γιάννα Σουλάκη
ΕΚΑΒ
Σύμφωνα με την καταγγελία ο 52χρονος που είχε υποστεί έμφραγμα περίμενε το ασθενοφόρο για 47 λεπτά. Σύμφωνα με το ΕΚΑΒ, η καθυστέρηση προέκυψε καθώς δεν υπήρχε διαθέσιμο όχημα για την μεταφορά του. Έχει διαταχθεί ΕΔΕ.

Νέα καταγγελία για ακόμη έναν θάνατο ασθενούς στο Περιστέρι που πέθανε περιμένοντας ασθενοφόρο, έρχεται στο φως της δημοσιότητας.

Ένας 52χρονος, που υπέστη καρδιακό επεισόδιο στη Νέα Ζωή Περιστερίου, καταγγέλλεται ότι έχασε τη ζωή του λόγω έλλειψης ασθενοφόρου και κρίσιμης καθυστέρησης στο να λάβει την απαραίτητη ιατρική βοήθεια, ενώ διέμενε πολύ κοντά στο «Αττικόν».

Ειδικότερα, σύμφωνα με καταγγελία, το βράδυ της περασμένης Παρασκευής προς Σάββατο ο 52χρονος αισθάνθηκε έντονη αδιαθεσία, με πόνους στο στήθος και αμέσως η σύζυγός του κάλεσε ασθενοφόρο, αλλά η απάντηση ήταν αρνητική λόγω έλλειψης οχήματος.

Δέκα λεπτά αργότερα, σύμφωνα με την καταγγελία των συγγενών του 52χρονου, γίνεται νέο τηλεφώνημα, αλλά και πάλι δεν υπάρχει διαθέσιμο ασθενοφόρο.

Τελικά, και καθώς ο 52χρονος είχε ιδιωτική ασφάλεια, η οικογένειά του τον μετέφερε με δικό της όχημα στην κοντινότερη ιδιωτική κλινική στο Περιστέρι, όπου διαπιστώνεται από τους γιατρούς ότι πρέπει να διασωληνωθεί και τους λένε ότι πρέπει να μεταφερθεί. Ωστόσο, ούτε η ιδιωτική κλινική διέθετε ασθενοφόρο για τη μεταφορά του.

Τι απαντά το ΕΚΑΒ

Σε ανακοίνωσή του το ΕΚΑΒ, διευκρινίζει τα εξής:

«Βάσει των επίσημων καταγεγραμμένων στοιχειών της Κεντρική Υπηρεσίας του ΕΚΑΒ Αθήνας, το Σάββατο 2 Ιουλίου 2023 στη 01:03 το πρωί το τηλεφωνικό κέντρο του 166 δέχθηκε κλήση από τη περιοχή του Περιστερίου, σχετικά με περιστατικό άνδρα ηλικίας 52 ετών με αναφερόμενα συμπτώματα εφίδρωσης, πόνου στο στήθος και αίσθημα ναυτίας.

Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή όλα τα παρακείμενα στο σημείο ασθενοφόρα ήταν απασχολημένα σε άλλα επείγοντα περιστατικά.

Το σήμα για το περιστατικό διαβιβάστηκε στο πρώτο άμεσα διαθέσιμο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ σαράντα επτά (47) λεπτά μετά τη κλήση, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική επικοινωνία από ιατρό του Συντονιστικού Κέντρου των ασθενοφόρων για την επιβεβαίωση της κατάστασης του ασθενούς.

Τότε οι οικείοι του ασθενούς ενημέρωσαν πως δεν θα χρειαστούν τη συνδρομή ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ, διότι τον είχαν ήδη είχαν μεταφέρει (με ιδιωτικό μέσο) σε Ιδιωτική Κλινική (λόγω ύπαρξης ιδιωτικής ασφάλισης).
Για το συγκεκριμένο περιστατικό έχει διαταχθεί Κατεπείγουσα Διοικητική Έρευνα».