Ι.Φωτήλας: «Παράνομη η ανάληψη θέσης συμβούλου στη Βιοϊατρική, του πρώην Δοιηκητή του ΕΟΠΥΥ, Σ.Μπερσίμη»

  • Γιάννα Σουλάκη
Μπερσίμη
Παράνομη άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας του κ. Σωτήρη Μπερσίμη, μόλις λίγους μήνες μετά την αποχώρησή του από τη θέση του διοικητή του ΕΟΠΥΥ στον ιδιωτικό όμιλο υγείας της ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗΣ, καταγγέλλει με επίκαιρη ερώτησή του προς τον Υπουργό Υγείας ο βουλευτής Αχαΐας και Αν. Τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας Ιάσονας Φωτήλας.

Η άσκηση της νέας επαγγελματικής δραστηριότητας του πρώην Διοικητή του ΕΟΠΥΥ Σωτήρη Μπερσίμη, όπως αναφέρει στην ερώτηση του στη Βουλή ο Ιάσων Φωτήλας είναι παράνομη, καθώς σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, πρόσωπα των οποίων η επιλογή ανήκει στην κυβέρνηση και διορίζονται σε θέσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα οφείλουν να απέχουν για δύο (2) έτη μετά τη λήξη της θητείας τους από κάθε ιδιωτική δραστηριότητα, σχετιζόμενη με τα καθήκοντα που άσκησαν, εφόσον αυτή μπορεί να δημιουργήσει κατάσταση σύγκρουσης συμφερόντων.

Κινδυνεύουν τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών της χώρας;

Βάσει του κανονισμού της ΕΕ για το GDPR (σ.σ. προσωπικά δεδομένα),  ο αναπληρωτής τομεάρχης Υγείας της Ν.Δ ρωτά τον Υπουργό Υγείας, «με ποιο τρόπο θα προβείτε σε εγγυήσεις ενάντια σε ενδεχόμενη διαρροή των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των πολιτών της χώρας και των προσωπικών δεδομένων των παρόχων του ΕΟΠΥΥ, που βρίσκονται στη βάση δεδομένων του Οργανισμού;»

Παρά τη σαφήνεια των κείμενων διατάξεων, ο πρώην διοικητής του ΕΟΠΥΥ κ. Σωτήριος Μπερσίμης, που τοποθετήθηκε βάσει επιλογής στην εν θέματι θέση στις 15 Δεκεμβρίου του 2015 βάσει του νόμου 4369/2015 και παραιτήθηκε το καλοκαίρι του 2018, παραβιάζει τη διάταξη του άρθ. 23, ασκώντας επαγγελματική δραστηριότητα στον ιδιωτικό όμιλο υγείας της ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗΣ, όχι όμως μετά την παρέλευση 2 ετών ως όφειλε αλλά μόλις μετά από λίγους μήνες, δημιουργώντας έτσι κατάσταση σύγκρουσης συμφερόντων.

Γιατί υπήρξε εξαίρεση από την νομοθεσία του πρώην Διοικητή του ΕΟΠΥΥ κ. Μπερσίμη; αναρωτιέται ο κ. Φωτήλας, ο οποίος ζητά από τον υπουργό Υγείας εξηγήσεις στη Βουλή:

  • Αν αληθεύουν τα δημοσιεύματα, με ποιον τρόπο δρομολογείται η εφαρμογή των διατάξεων της προβλεπόμενης νομοθεσίας για την σύγκρουση συμφερόντων στελεχών που στελέχωσαν τη δημόσια διοίκηση και βάσει του κανονισμού της ΕΕ για το GDPR,
  • με ποιο τρόπο θα προβείτε σε εγγυήσεις ενάντια σε ενδεχόμενη διαρροή των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των πολιτών της χώρας και των προσωπικών δεδομένων των παρόχων του ΕΟΠΥΥ, που βρίσκονται στη βάση δεδομένων του Οργανισμού.
  • ποιο το χρονοδιάγραμμα των σχετικών ενεργειών σας;

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η επιλογή του κ. Μπερσίμη το 2015 στη θέση του Προέδρου του ΕΟΠΥΥ έγινε μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, και σχετική αξιολόγηση, με διαφορετική δηλαδή διαδικασία από αυτή που περιγράφει ο βουλευτής.

Ο νόμος στον οποίο αναφέρεται ο κ. Φωτήλας ψηφίστηκε το 2016 και το Μητρώο – στο οποίο εντάσσονται, εφόσον το επιθυμούν, στελέχη του ευρύτερου δημόσιου τομέα και κατόπιν σχετικής αίτησης στο ΑΣΕΠ- ενεργοποιήθηκε πολύ αργότερα. Ο κ. Μπερσίμης δεν αιτήθηκε ποτέ την ένταξή του στο Μητρώο και δεν περιλαμβάνεται σε αυτό όπως προκύπτει από την σχετική λίστα που είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ.

Τέλος, και η επιλογή του νέου προέδρου του ΕΟΠΥΥ δεν έγινε με το νόμο 4369/2016 που επικαλείται ο βουλευτής Αχαΐας, αλλά με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.