ΕΟΠΥΥ – Προειδοποίηση για εξαπάτηση των πολιτών μέσω ηλεκτρονικού «ψαρέματος»

  • Γιάννα Σουλάκη
ηλεκτρονική συνταγογράφηση
Ο ΕΟΠΥΥ ενημέρώνει τους πολίτες για τις πρακτικές που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι.

Ο ΕΟΠΥΥ ενημερώνει πως οι απατεώνες υπόσχονται μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομίου (emails)  «επιστροφή χρημάτων» και ζητούν τα προσωπικά στοιχεία των πολιτών. Ο Οργανισμός προειδοποιεί τους πολίτες να μην απαντούν σε αυτά τα παραπλανητικά μηνύματα.

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

Ο ΕΟΠΥΥ λόγω της συνέχισης των κρουσμάτων ηλεκτρονικής απάτης με αποστολή παραπλανητικών μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing) ενημερώνει το κοινό ότι:

  • Τα μηνύματα εμφανίζονται ως ειδοποιήσεις που φαινομενικά προέρχονται από τον Οργανισμό και υπόσχονται επιστροφή χρημάτων στους παραλήπτες. Η διαδικασία οδηγεί σε κακόβουλες ιστοσελίδες που αποσκοπούν στην υποκλοπή των τραπεζικών κωδικών ή άλλων προσωπικών δεδομένων των ασφαλισμένων.

Το παραπλανητικό μήνυμα επίσης εμφανίζει τα εξής χαρακτηριστικά:

  • -Αποστολέας: Η διεύθυνση email του αποστολέα δεν είναι ποτέ η επίσημη του ΕΟΠΥΥ. Οι πραγματικές διευθύνσεις e-mail του ΕΟΠΥΥ τελειώνουν σε @eopyy.gov.gr. Παραδείγματα απατηλών διευθύνσεων τα οποία πρέπει να αποφεύγετε είναι:
    • @client.com, @outlook.com,
    • @gmail.com, @yahoo.com, @yahoo.gr κ.ά.
  • Γενική Προσφώνηση: Χρησιμοποιείται γενική προσφώνηση (“Αγαπητέ/ή Ασφαλισμένε/η”) αντί του ονοματεπωνύμου του ασφαλισμένου.
  • Αίτημα για Στοιχεία: Ζητείται η επιβεβαίωση τραπεζικών ή προσωπικών στοιχείων μέσω συνδέσμου στο μήνυμα.
  • Αίσθηση Επείγοντος: Το μήνυμα δημιουργεί την εντύπωση του επείγοντος για να πιέσει να δράσει άμεσα ο ασφαλισμένος.

Τι πρέπει να κάνει ο ασφαλισμένος αν λάβει τέτοιο μήνυμα:

  • Να μην πατήσει κανέναν σύνδεσμο μέσα στο μήνυμα.
  • Να μην απαντήσει στο μήνυμα.
  • Ακόμη και αν πατήσει στον σύνδεσμο ή απαντήσει στο μήνυμα, να μην δώσει κανένα προσωπικό ή τραπεζικό στοιχείο.
  • Να διαγράψει άμεσα το απατηλό μήνυμα.
  • Σε περίπτωση που έχει πατήσει τον σύνδεσμο και έχει εισάγει στοιχεία:
  • Να επικοινωνήσει άμεσα με την τράπεζα.
  • Να αλλάξει όλους τους κωδικούς πρόσβασης που ενδέχεται να έχει χρησιμοποιήσει (e-banking, email, άλλες υπηρεσίες).
  • Να παρακολουθεί στενά τις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών.

Καλούμε τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και επιφυλακτικοί σε οποιοδήποτε είδους τέτοιο μήνυμα αξιοποιώντας τα σημάδια αναγνώρισης που αναφέρθηκαν παραπάνω.