ΕΟΠΥΥ: Οκτώ ερωτήσεις-απαντήσεις για τις παροχές στους τραυματίες στα Τέμπη

  • Ρούλα Τσουλέα
τραυματίες
Ποιες παροχές δικαιούνται και πώς μπορούν να τις διεκδικήσουν. Τι ισχύει για την συμμετοχή.

Διευκρινίσεις για τους τρόπους με τους οποίους οι τραυματίες στο σιδηροδρομικό ατύχημα στα Τέμπη μπορούν να αναζητήσουν τις δωρεάν παροχές που δικαιούνται, εξέδωσε ο ΕΟΠΥΥ.

Ο Οργανισμός δημοσίευσε 8 ερωτήσεις με τις απαντήσεις τους, που κατευθύνουν τους ενδιαφερομένους και για τις ενέργειες που απαιτούνται ώστε να λάβουν αυτές τις παροχές.

1. Τι καλύπτει ο ΕΟΠΥΥ, σύμφωνα με τη σχετική διάταξη του νόμου 5039/2023 που αφορά τους τραυματίες στα Τέμπη;

Σύμφωνα με το άρθρο 62 του Ν.5039, ο Οργανισμός καλύπτει πλήρως δαπάνες νοσηλείας και αποκατάστασης. Υλικά και υπηρεσίες, σε όλες τις δομές δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Επίσης, καλύπτει τα έξοδα μετάβασής σε δομές αποκατάστασης του εξωτερικού.

2. Με ποια διαδικασία μπορώ να λάβω αυτές τις παροχές και ποιες είναι αυτές οι παροχές;

Η διαδικασία πραγματοποιείται με τους τρόπους που παρατίθενται στη συνέχεια. Οι παροχές είναι όλες με μηδενική συμμετοχή:

  • Μέσω ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Οι παροχές είναι διαγνωστικές εξετάσεις, ιατροτεχνολογικά υλικά, ορθοπεδικά είδη (νάρθηκες, κηδεμόνες, αμαξίδια κ.λπ) αναπνευστικά είδη και φυσικοθεραπείες.
  • Μέσω εγγραφής και ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στο Εθνικό Μητρώο Εγκαυματιών (για τραυματίες με εγκαύματα). Η εγγραφή γίνεται από τον θεράποντα ιατρό. Παρέχονται γέλες, επιθέματα, αναπλαστικές κρέμες, αντηλιακά.
  • Μέσω ατομικών αιτημάτων (π.χ. στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Οργανισμού) για όσες παροχές δεν συνταγογραφούνται ηλεκτρονικά. Παρέχονται μη συνταγογραφούμενα προϊόντα όπως γάζες, bedadine, pulvo κ.λπ., καθώς και μη συνταγογραφούμενες Υπηρεσίες όπως ψυχοθεραπείες, λογοθεραπείες, ιατρικές επισκέψεις σε γιατρούς ειδικοτήτων που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των συγκεκριμένων ασθενών, νοσηλείες / αποκατάσταση στο εξωτερικό.

3. Πού καταθέτω τα ατομικά αιτήματα και ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά;

Τα αιτήματα κατατίθενται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ. Αναλόγως με τον τόπο κατοικίας του ασθενούς, μπορούν να υποβληθούν στην αντίστοιχη ΠΕΔΙ.

Σε περίπτωση που υπάρχει δυσκολία εύρεσης της αρμόδιας Διεύθυνσης, οι τραυματίες μπορούν να απευθύνονται στα τηλεφώνα 210 6971707-708 & 709.

Όσον αφορά τα απαραίτητα δικαιολογητικά, αυτά είναι:

  • Ιατρική γνωμάτευση
  • Απόδειξη/τιμολόγιο αγοράς
  • Εξιτήριο.

4. Με ποιο τρόπο γίνεται η υποβολή του ατομικού αιτήματος στη ΠΕ.ΔΙ. ΕΟΠΥΥ;

Οι ασφαλισμένοι μπορούν είτε δια ζώσης στην αρμόδια ΠΕ.ΔΙ ΕΟΠΥΥ είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην αρμόδια κατά τόπους ΠΕΔΙ. Στην περίπτωση δυσκολίας εύρεσης του email, μπορούν να τα αποστέλλουν στο email της Διοίκησης του ΕΟΠΥΥ.

5. Υπάρχει ποσοστό συμμετοχής στα φάρμακα;

Δεν υπάρχει συμμετοχή. Οι τραυματίες του δυστυχήματος εξαιρούνται από κάθε συμμετοχή και επιβαρύνσεις για την αγορά και προμήθεια φαρμάκων ή σκευασμάτων.

6. Σε περίπτωση πληρωμής συμμετοχής για φάρμακα, παρέχεται η δυνατότητα αποζημίωσης;

Ναι, προσκομίζοντας αντίγραφο της συνταγής και το φορολογικό παραστατικό (απόδειξη ή τιμολόγιο) στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ.

7. Αν αντιμετωπίσω κάποιο πρόβλημα που μπορώ να απευθυνθώ;

Για οποιοδήποτε πρόβλημα ή διευκρίνιση, είναι εφικτή η επικοινωνία με το γραφείο της Διοίκησης στα τηλέφωνα 210 6971707-708 & 709 ή και στο email dioikitis@eopyy.gov.gr.

8. Αν αντιμετωπίσω κάποιο πρόβλημα με πάροχο υγείας που μπορώ να απευθυνθώ;

Για οποιοδήποτε πρόβλημα ή διευκρίνιση σχετικά με την αποζημίωση, ο πάροχος μπορεί να επικοινωνεί με το γραφείο της Διοίκησης στα τηλέφωνα 210 6971707-708 & 709 ή και στο email dioikitis@eopyy.gov.gr.

Φωτογραφία: Eurokinissi