Αγαπηδάκη από την Ημαθία: Η πρόληψη φτάνει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας – Κανένας μόνος του

  • Αθηνά Γκόρου
Ειρήνη Αγαπηδάκη
Δωρεάν εξετάσεις από τις Κινητές Ομάδες Υγείας σε απομακρυσμένες κοινότητες - Εντοπίστηκαν αδιάγνωστα περιστατικά διαβήτη και υπέρτασης

Η πρόληψη και η έγκαιρη διάγνωση βρέθηκαν στο επίκεντρο της επίσκεψης της αναπληρώτριας υπουργού Υγείας Ειρήνης Αγαπηδάκη σε περιοχές της Ημαθίας, όπου οι Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ) πραγματοποίησαν δωρεάν προληπτικούς ελέγχους και παρείχαν υπηρεσίες υγείας στους κατοίκους.

Η κ. Αγαπηδάκη επισκέφθηκε τα Περιφερειακά Ιατρεία στη Φυτεία, το Αρκοχώρι και το Αγγελοχώρι, παρακολουθώντας από κοντά τις δράσεις που υλοποιούνται τόσο στα τοπικά ιατρεία όσο και κατ’ οίκον, με στόχο την πρόσβαση όλων των πολιτών σε βασικές υπηρεσίες πρόληψης και φροντίδας.

Αδιάγνωστα περιστατικά χρόνιων νοσημάτων

Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων εντοπίστηκαν αρκετές περιπτώσεις κατοίκων με σακχαρώδη διαβήτη, υπέρταση και άλλα χρόνια νοσήματα, τα οποία δεν είχαν διαγνωστεί μέχρι σήμερα.

Στόχος της επίσκεψης ήταν η προσωπική εποπτεία του έργου των Κινητών Ομάδων Υγείας, αλλά και η ενημέρωση των πολιτών για το πρόγραμμα δωρεάν προληπτικών εξετάσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα.

Παράλληλα, η αναπληρώτρια υπουργός είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με κατοίκους των περιοχών, να ακούσει τις ανάγκες τους και να αναδείξει τη σημασία του προσυμπτωματικού ελέγχου, ο οποίος πλέον φτάνει ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες κοινότητες.

Αγαπηδάκη – «Δεν περιμένουμε να νοσήσει κάποιος για να τον φροντίσουμε»

Σε δήλωσή της, η κ. Αγαπηδάκη υπογράμμισε ότι η πολιτική υγείας δίνει πλέον ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη.

Όπως ανέφερε, η υγεία δεν ξεκινά από το νοσοκομείο αλλά από την καθημερινότητα του πολίτη, ενώ σημείωσε ότι μέσω των Κινητών Ομάδων Υγείας «σπάει η απομόνωση» και οι υπηρεσίες φτάνουν ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.

Τόνισε επίσης ότι οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για σοβαρά νοσήματα προσφέρονται πριν εκδηλωθεί η νόσος, επισημαίνοντας πως «κανένας πολίτης δεν είναι μόνος του, όσο μακριά κι αν ζει από τα μεγάλα αστικά κέντρα».

Στο επίκεντρο η αναβάθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Κατά τις συναντήσεις της με το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό των Περιφερειακών Ιατρείων, η αναπληρώτρια υπουργός εξήρε το έργο τους και αναφέρθηκε στον σχεδιασμό για την περαιτέρω ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Όπως σημείωσε, η κυβέρνηση συνεχίζει την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου για την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας στην κοινότητα, επενδύοντας τόσο στο ανθρώπινο δυναμικό όσο και στην πρόληψη, η οποία αποτελεί βασικό πυλώνα ενός βιώσιμου και ανθρωποκεντρικού συστήματος υγείας.

Φωτογραφία: EUROKINISSI