Άδωνις Γεωργιάδης: Βαθμολογία «λίαν καλώς» δίνουν οι ασθενείς στο ΕΣΥ

  • Ρούλα Τσουλέα
ΕΣΥ
Τι ανέφεραν περισσότεροι από 26.000 ασθενείς, οι οποίοι νοσηλεύθηκαν στα δημόσια νοσοκομεία.

Με «λίαν καλώς» βαθμολογούν οι ασθενείς τις υπηρεσίες που τους παρέχει το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

Σε ανάρτησή του στο Χ (πρώην Twitter) ο υπουργός παραθέτει τα νέα δεδομένα από το εργαλείο αξιολόγησης του ΕΣΥ από τους χρήστες του. Σύμφωνα με αυτά, ο μέσος όρος της βαθμολογίας που του δίνουν είναι 4,07 με άριστα το 5. Σε βαθμολογίες πανεπιστημίων αντιστοιχούν σε 8,14 με άριστα το 10 ή λίαν καλώς.

«Δείτε μόνοι σας τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του εργαλείου της αυτοαξιολόγησης από τους ίδιους τους χρήστες του ΕΣΥ. Έχουμε ήδη βαθμολογία από πραγματικούς 26.364 ασθενείς, που μας απάντησαν αφού έλαβαν εξιτήριο. Γενικός μέσος όρος ικανοποίησης 4,07/5… Αυτό είναι το «ΕΣΥ που καταρρέει…». Προχωρούμε στις μεταρρυθμίσεις μας», γράφει ο κ. Γεωργιάδης.

Που υπερτερεί, που υστερεί

Σύμφωνα με το ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης των ασθενών, εστάλησαν 140.045 μηνύματα στο κινητό ισάριθμων ασθενών που νοσηλεύθηκαν στα δημόσια νοσοκομεία. Από αυτούς, συμπλήρωσαν το αναλυτικό ερωτηματολόγιο οι 26.634 ή ποσοστό 18,8%. Το ποσοστό όσων δήλωσαν ικανοποιημένοι ή έδωσαν υψηλή βαθμολογία (4 ή 5, με άριστα το 5) στο ΕΣΥ ήταν:

  • 92% για την επάρκεια εξοπλισμού
  • 93% για την αριθμητική επάρκεια ιατρικού προσωπικού
  • 91% για την παροχή κατανοητών οδηγιών για το τι πρέπει να κάνουν ή να αποφύγουν μετά το εξιτήριο
  • 86% για την εμπιστοσύνη στους θεράποντες ιατρούς
  • 82% για τη γνώση της θεραπευτικής ομάδας για το ιατρικό ιστορικό
  • 81% για την εμπιστοσύνη στο νοσηλευτικό προσωπικό

Ωστόσο οι ασθενείς εντόπισαν και τα σημεία όπου υστερεί το ΕΣΥ. Έτσι, υψηλή βαθμολογία (4 ή 5, με άριστα το 5) έδωσε μόνο:

  • Το 49% στην ποιότητα του φαγητού
  • Το 61% στην αριθμητική επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού
  • Το 63% στην συμμετοχή του ασθενούς στη διαμόρφωση αποφάσεων όσον αφορά την φροντίδα και τη θεραπεία
  • Το 70% στην καθαριότητα στην καθαριότητα του θαλάμου νοσηλείας
  • Το 79% στον συντονισμό της παρεχόμενης φροντίδας και τη συνεργασία των τμημάτων του νοσοκομείου

 


Φωτογραφία: Eurokinissi