5 υπερτροφές που δεν είναι και τόσο σούπερ τελικά για την υγεία

  • Μιχάλης Θερμόπουλος
υπερτροφές
Οι υπερτροφές ορίζονται σε γενικές γραμμές ως τρόφιμα που έχουν κάποιου είδους οφέλη για την υγεία πέρα ​​από το θρεπτικό τους περιεχόμενο, κατά προτίμηση υποστηριζόμενα από την επιστήμη και την έρευνα.

Μερικά τρόφιμα έχουν υποβληθεί σε αρκετή έρευνα και πληρούν αυτούς τους ισχυρισμούς υγείας. Για παράδειγμα, η βρώμη θεωρείται υπερτροφή επειδή έχει καλό διατροφικό προφίλ και περιέχει μια ίνα που ονομάζεται βήτα-γλυκάνη. Αυτή έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης εάν είναι αυξημένα. Το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο είναι επίσης μια πολύ γνωστή υπερτροφή γιατί μπορεί επίσης να βελτιώσει τα επίπεδα χοληστερόλης σας.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει επίσημος ορισμός για τις «υπερτροφές». Για λόγους μάρκετινγκ, δεν είναι τόσο ασυνήθιστο για ένα τρόφιμο να προωθείται ως υπερτροφή, ενώ επί της ουσίας δεν είναι (ή, τουλάχιστον, δεν είναι τόσο… σούπερ, όσο νομίζετε ότι είναι).

Δείτε 5 υπερτροφές που δεν είναι και τόσο… σούπερ

Καρυδέλαιο

Ο ισχυρισμός

Το λάδι καρύδας θεωρείται ότι έχει κάθε είδους οφέλη για την υγεία λόγω των κορεσμένων λιπαρών οξέων μέσης αλυσίδας. Οι συνήθεις ισχυρισμοί περιλαμβάνουν προστασία έναντι της νόσου του Αλτσχάιμερ και της καρδιαγγειακής νόσου.

Η αλήθεια

Αν και δημοφιλές, το καρυδέλαιο δεν ανταποκρίνεται στην φήμη του. Δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να υποστηρίζουν τους ισχυρισμούς σχετικά με την προστασία από τη νόσο του Αλτσχάιμερ και την καρδιαγγειακή νόσο. Μάλιστα, η κατανάλωση καρυδελαίου μπορεί να αυξήσει την κακή χοληστερόλη (LDL) και την καλή χοληστερόλη (HDL), αν και σε μικρότερο βαθμό από άλλα κορεσμένα λιπαρά, όπως το βούτυρο.

Σε μια μελέτη του 2020 που διεξήχθη από την American Heart Association (AHA), εξετάστηκε μια συλλογή 16 μελετών. Σε σύγκριση με τα λάδια ελιάς, σόγιας και κανόλας, το λάδι καρύδας αύξησε σημαντικά την κακή χοληστερόλη κατά περίπου 9%. Το ελαιόλαδο, το οποίο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λίπη, εξακολουθεί να είναι η καλύτερη επιλογή.

Γάλα αμυγδάλου

Ο ισχυρισμός

Το γάλα αμυγδάλου παρέχει τα ίδια οφέλη με τους ολόκληρους ξηρούς καρπούς, ή το γάλα σόγιας.

Η αλήθεια

Τα αμύγδαλα, όπως και άλλοι ξηροί καρποί, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αντιοξειδωτικά, φυτικές ίνες και μέταλλα. Το γάλα αμυγδάλου παρασκευάζεται από μπλανσαρισμένα αμύγδαλα χωρίς φλούδα και μεγάλο μέρος της θρεπτικής ουσίας χάνεται κατά την επεξεργασία.

Οι περισσότερες μάρκες γάλακτος αμυγδάλου του εμπορίου έχουν ασβέστιο, βιταμίνη D και άλλες βιταμίνες και μέταλλα, για να ενισχύσουν αυτό το φυτικό γάλα, οπότε αυτό είναι καλό. Αλλά συνολικά, εκτός από την προσωπική προτίμηση και τη χαμηλή πρωτεΐνη, εκτός και αν προτιμάτε μια vegan διατροφή, έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, ή έχετε έναν άλλο συγκεκριμένο λόγο υγείας για να επιλέξετε γάλα αμυγδάλου, δεν υπάρχει πραγματικά κανένας λόγος να πιστεύετε ότι το γάλα αμυγδάλου είναι καλύτερο για εσάς από το ζωικό γάλα με λίγα ή χωρίς λιπαρά.

Μέλι

Ο ισχυρισμός

Το μέλι μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία του αλλεργικού πυρετού (ή πυρετός εκ χόρτου) και των φυτικών αλλεργιών. Είναι επίσης ένας καλύτερος τύπος ζάχαρης.

Η αλήθεια

Η κατανάλωση υπερβολικής ζάχαρης μπορεί να οδηγήσει στην κατανάλωση υπερβολικών θερμιδών και στη συνέχεια σε αύξηση βάρους. Αυτό περιλαμβάνει φυσικές πηγές όπως μέλι, σιρόπι σφενδάμου, αγαύη, ή οποιοδήποτε είδος φυσικού γλυκαντικού. Το σώμα επεξεργάζεται αυτά τα σάκχαρα με τον ίδιο τρόπο.

Η έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα του μελιού για τη θεραπεία των συμπτωμάτων αλλεργιών και του αλλεργικού πυρετού είναι ανάμεικτη και απαιτούνται ακόμη πιο αυστηρές μελέτες. Αν και είναι κάτι σπάνιο, εάν είστε αλλεργικοί στη γύρη, το μέλι θα μπορούσε να σας προκαλέσει αλλεργική αντίδραση, επειδή το μέλι θα έχει ίχνη γύρης που προέρχονται από μέλισσες.

Σιταρόχορτο

Ο ισχυρισμός

Το κύριο δραστικό συστατικό του σιταρόχορτου είναι η χλωροφύλλη, η οποία του δίνει ένα λαμπερό πράσινο χρώμα. Το σιταρόχορτο μερικές φορές προωθείται ότι έχει αντικαρκινική δράση.

Η αλήθεια

Προκαταρκτικές ερευνητικές μελέτες υποδηλώνουν αντικαρκινική δράση στο σιταρόχορτο, αλλά καμία ανθρώπινη μελέτη δεν έχει βρει ότι η κατανάλωση σιταρόχορτου θα αποτρέψει, ή θα βοηθήσει στη θεραπεία του καρκίνου. Σε μια μελέτη του 2020, στην οποία συμμετείχαν ασθενείς με καρκίνο του παχέος εντέρου που υποβάλλονταν σε χημειοθεραπεία, ένα συμπλήρωμα από χυμό σιταρόχορτου μείωσε τη βλάβη στις αρτηρίες και τις φλέβες, ενώ μείωσε και τη φλεγμονή.

Θαλασσινό αλάτι

Ο ισχυρισμός

Το θαλασσινό αλάτι έχει επιπλέον οφέλη για την υγεία, επειδή έχει επιπλέον μέταλλα.

Η αλήθεια

Το αλάτι είναι αλάτι. Αποτελείται εξίσου από νάτριο και χλωριούχο. Μάλιστα, το θαλασσινό αλάτι είναι το ίδιο με το κανονικό επεξεργασμένο επιτραπέζιο αλάτι και δεν πρόκειται να αλλάξετε τη συνολική πρόσληψη μετάλλων τρώγοντας θαλασσινό αλάτι.

Πηγή: https://www.verywellfit.com

φωτό: iStock

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ποιες υπερτροφές γίνονται επικίνδυνες αν το παρακάνετε

Κρυολόγημα: Αυτές είναι οι υπερτροφές που το καταπολεμούν

Έξι υπερτροφές που σας βοηθούν να χάσετε κιλά και να βελτιώσετε την όρασή σας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν