Iatropedia

Ιδρύονται 8 νέα Ειδικά Σχολεία για παιδιά με ειδικές ανάγκες σε όλη την Ελλάδα

A down-syndrome man attending education class in community center, inclusivity of disabled person.

Τα Ειδικά Σχολεία προσφέρουν εξειδικευμένο περιβάλλον και προσωπικό, ώστε να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές ανάγκες.

Στην υποστήριξη της πρόσβασης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαίδευση προχωρά το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με την ίδρυση οκτώ νέων Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση την περίοδο 2025-2026 και την ίδρυση επιπλέον δύο τομέων και έξι ειδικοτήτων στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.).

Συγκεκριμένα ιδρύονται τα εξής Ειδικά Σχολεία:

Οι δύο νέοι τομείς που ιδρύονται είναι ο Τομέας «Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος» στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Ανατολικής Μάνης και ο Τομέας «Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος» στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Άμφισσας.

Οι έξι νέες ειδικότητες στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. είναι:

Τα Ειδικά Σχολεία προσφέρουν εξειδικευμένο περιβάλλον και προσωπικό (εκπαιδευτικοί ειδικής εκπαίδευσης, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, σχολικοί νοσηλευτές και ειδικό βοηθητικό προσωπικό) με την κατάλληλη κατάρτιση, ώστε να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Αυτόν τον σκοπό υπηρετεί, επίσης, η ίδρυση 3.448 Τμημάτων Ένταξης και στις 13 περιφέρειες της χώρας, με κάλυψη κάθε βαθμίδας, από το νηπιαγωγείο μέχρι τα ΕΠΑΛ, με ιδιαίτερη έμφαση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία ενισχύεται μαζικά, σε μία προσπάθεια να καλυφθούν οι διαχρονικές ελλείψεις σε ειδικές δομές εντός γυμνασίων και λυκείων.

Τέλος, σχεδιάζεται πρόγραμμα για τη μετακίνηση μαθητών που φοιτούν σε Ειδικά Σχολεία της χώρας με ηλεκτρικά σχολικά λεωφορεία.

«Επιβεβαιώνουμε εμπράκτως τη δέσμευσή μας για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς «χαμένες διαδρομές» και χωρίς φραγμούς στην πρόσβαση στη γνώση», ανέφερε η υπουργός Παιεδείας, Σοφία Ζαχαράκη, και τόνισε: «Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στη δημιουργία μόνιμων θέσεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, διασφαλίζοντας έτσι τη σταθερότητα και την ποιότητα της σχέσης του παιδιού με τον εκπαιδευτικό. Πριν από λίγες μέρες, με νομοσχέδιο που έγινε νόμος του κράτους, συστήσαμε 1.200 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την παροχή υποστήριξης σε 3.000 σχολεία και επιπλέον 700 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΑΣΥ. Κάνουμε πολλά και ουσιαστικά βήματα για ένα σχολείο που δεν αποκλείει κανέναν και στηρίζει περισσότερο όσους το έχουν ανάγκη. Είμαι σίγουρη ότι οι οικογένειες και οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την επίμονη προσπάθειά μας».

Φωτογραφία iStock