Iatropedia

Τα ονοματεπώνυμα γλωσσοδέτες φρενάρουν την επαγγελματική επιτυχία

Φανταστείτε δυο ανθρώπους. Και οι δύο ψάχνουν δουλειά. Έχουν και οι δυο ακριβώς τα ίδια προσόντα (ίδιες σπουδές, μεταπτυχιακά, προϋπηρεσία, επαγγελματικές αξιολογήσεις, τα πάντα). Πηγαίνουν σε μια εταιρία και καταθέτουν τα βιογραφικά τους. Τον ένα ας υποθέσουμε τον λένε Νίκο Νομικό και τον άλλο Νίκο Χατζηκωνσταντινογιαννοπερδικοπαντελόπουλο. Ποιος νομίζετε ότι θα προσληφθεί πιο εύκολα;

Νέα έρευνα Αμερικάνων και Αυστραλιανών επιστημόνων κατέληξε ότι η επαγγελματική επιτυχία εξαρτάται και από τον παράγοντα “ευκολοπρόφερτο ονοματεπώνυμο”. Εκτός λοιπόν από τα προφανή όπως ένα καλό πτυχίο, ή μια καλή προϋπηρεσία, οι άνθρωποι με απλά και εύηχα ονοματεπώνυμα, προοδεύουν πιο γοργά στην καριέρα τους, σε σχέση με εκείνους που τα ονοματεπώνυμα τους είναι πιο δύσκολο να προφερθούν.

Οι ερευνητές του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και της σχολής Ψυχολογικών Ερευνών του πανεπιστημίου της Μελβούρνης υποστηρίζουν ότι η ακουστική επίδραση που έχει ένα ονοματεπώνυμο στους άλλους και μάλιστα στους ιεραρχικά ανώτερους, παίζει σημαντικό ρόλο στο πως και στο πόσο, οι άνθρωποι γίνονται αποδεκτοί από το επαγγελματικό και φιλικό τους περιβάλλον. Τα ονοματεπώνυμα που προφέρονται δύσκολα εμπνέουν αρνητικές αντιδράσεις στους προϊσταμένους.

Όσο πιο εύκολο είναι ένα όνομα και πιο ευχάριστο στα αυτιά, τόσο μεγαλύτερη επιτυχία και πιο γρήγορη προαγωγή στη δουλειά χαρίζει στον κάτοχο του. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι το ίδιο συμβαίνει και στις διαπροσωπικές σχέσεις, δηλαδή ένα τέτοιο όνομα διευκολύνει τους ανθρώπους να κάνουν νέους φίλους.

Το κλειδί σε αυτόν τον ομολογουμένως παράξενο διαχωρισμό, δεν φαίνεται να είναι τόσο το μήκος του ονοματεπώνυμου, ή αν ακούγεται ξενικό ή ασυνήθιστο (που και αυτά παίζουν ρόλο), αλλά το πόσο εύκολο είναι να το πει κανείς ή να το θυμάται.

Οι ερευνητές των 2 πανεπιστημίων που μελέτησαν την επίδραση που ασκούν εκατοντάδες επίθετα πολλών διαφορετικών εθνοτήτων, βρήκαν ότι το ονοματεπώνυμο παίζει ρόλο στην καριέρα ενός πολιτικού, καθώς οι άνθρωποι με τα πιο εύηχα ονόματα, κερδίζουν πιο εύκολα τα δημόσια αξιώματα.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι οι μετοχές εταιριών με απλά και εύηχα ονόματα τα πάνε καλύτερα στο χρηματιστήριο σε σχέση με όσες έχουν πολύπλοκες επιχειρηματικές ονομασίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΒΙΝΤΕΟ: δείτε πω εκλαμβάνει ο εγκέφαλος μας τις εικόνες γύρω του

τα διαζύγια σε μικρή ηλικία σμπαραλιάζουν την υγεία

το κάπνισμα αποβλακώνει τους άνδρες

τι θέλουν οι ελληνίδες στο σεξ

τα ελληνόπουλα είναι εθισμένα στο ίντερνετ και συχνά έχουν ψυχοκοινωνικά προβλήματα