Ο κόμπος έφτασε στο χτένι με τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας, τα οποία δυστυχώς δείχνουν ανοδικές τάσεις τον τελευταίο καιρό. Γι’ αυτό τον λόγο ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) θα έχει ποινές που αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα, ξεχωρίζοντας την πρώτη παράβαση από την επανάληψή της.
Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων στη Βουλή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις».
«Είμαστε ανάμεσα στις πρώτες χώρες στα θανατηφόρα τροχαία στην Ευρώπη και δυστυχώς εσχάτως η τάση είναι εκ νέου ανοδική», είπε. «Είμαστε μπροστά σε μία επιλογή ευθύνης με έναν νέο ΚΟΚ με ποινές που αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα διακρίνοντας ανάμεσα στην πρώτη παράβαση και στην επανάληψη αυτής. Η ατολμία θα ισοδυναμούσε με μία κατάσταση που πληγώνει τον κοινωνικό ιστό. Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία σε καμία έκφανση της δημόσιας ζωής. Αυτήν τη λογική υπηρετούν και τα υψηλότερα πρόστιμα και η αφαίρεση του διπλώματος σε ακραίες παραβάσεις».
Ο κ. Μητσοτάκης πρόσθεσε ότι οι έλεγχοι με αλκοτέστ είναι πια καθολικοί και όχι δειγματοληπτικοί. Και αυτό διότι ο ένας στους τέσσερις θανάτους στα τροχαία συνδέεται με την κατανάλωση αλκοόλ.
Εξίσου επικίνδυνη είναι και η χρήση του κινητού. Ιδίως τα γραπτά μηνύματα πολλαπλασιάζουν έως και 23 φορές τον κίνδυνο ενός δυστυχήματος, είπε. Και επισήμανε πως στον νέο ΚΟΚ ενσωματώθηκαν προτάσεις επιστημόνων και θυμάτων.
Θα πολλαπλασιάζεται το πρόστιμο
«Θα επιμείνω στις βασικές παρεμβάσεις για τις συχνότερες παραβάσεις: την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και τη χρήση κινητού», είπε. «Στις πιο σοβαρές το πρόστιμο θα πολλαπλασιάζεται και θα αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης. Τιμωρούμε πρωτίστως τους υπότροπους».
Ο πρωθυπουργός είπε ακόμα ότι η «στατιστική αίματος και πόνου» αποτελεί την καλύτερη απάντηση σε όσους νομίζουν ότι οι νέες ποινές είναι αυστηρές.
«Ο κόμπος έφθασε στο χτένι. Η μείωση του ορίου ταχύτητας στην πόλη έχει εφαρμοσθεί και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης με επιτυχία. Η συγκεκριμένη παρέμβαση είναι σωστή, μας τη συστήνουν οι ειδικοί και θα σώσει ζωές. Επίσης, οι συγκοινωνιολόγοι μάς λένε πως οι μικρότερες ταχύτητες μπορεί να βελτιώσουν και την εικόνα του κυκλοφοριακού στην πόλη», υπογράμμισε.
Φωτογραφία: Eurokinissi