Iatropedia

Για ραντεβού σε γιατρό αναμείνατε στο …ακουστικό! Νέες καταγγελίες για τις τηλεφωνικές εταιρείες του ΕΟΠΥΥ

Τελικά μια άκρως ζημιογόνος υπόθεση για τον ΕΟΠΥΥ αλλά και για τους περίπου 10 εκατ. ασφαλισμένους, αποδεικνύεται η ανάθεση των τηλεφωνικών ραντεβού με γιατρούς σε ιδιωτικές εταιρείες. Νέες καταγγελίες για τον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Όπως καταγγέλλει ο Ιατρικός Σύλλογος της Αθήνας σε επιστολή του μάλιστα που απέστειλε και στον Πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ, διαπιστώθηκε από πολλούς γιατρούς μεταξύ άλλων ότι υπάρχει μια ανορθοδοξία στα ραντεβού με ασθενείς. Ενδεικτική η περίπτωση γιατρού ο οποίος ενώ είχε διαθέσιμο χρόνο, του έκλεισαν ραντεβού για το Δεκέμβριο.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Ιατρικός Σύλλογος της Αθήνας με σαφείς αιχμές για τις εταιρείες: «ενώ, όπως προκύπτει από τη συνημμένη κατάσταση ραντεβού, σήμερα είχε μόνο 5 ραντεβού, οι υπεύθυνοι μίας εκ των ιδιωτικών εταιρειών για ραντεβού, για άγνωστους και διερευνητέους λόγους, της έκλειναν ραντεβού για τις 13-12-2012!! Της εγγράφου αυτής καταγγελίας έχουν προηγηθεί προφορικές καταγγελίες ιατρών μελών μας».

Πάντως η υπόθεση με τα τηλεφωνικά ραντεβού μέσω ιδιωτικών εταιρειών, από την πρώτη στιγμή απεδείχθη πως ήταν μια υπόθεση καθόλου συμφέρουσα για τον Οργανισμό.

Άλλωστε από το σύνολο των χρημάτων που εισπράττουν οι εταιρείες, ούτε καλά καλά το 10% δε φθάνει στα ταμεία του ΕΟΠΥΥ όταν ένα ραντεβού μπορεί να κοστίσει σε έναν ασθενή ακόμη και 5 ευρώ ανάλογα με την αναμονή.

Ήδη δρομολογείται η αντικατάσταση αυτού του συστήματος με ένα νέο δημοσίου χαρακτήρα μέσω του οποίου οι ασθενείς θα πληρώνουν μόνο μία αστική μονάδα.

Ήδη οι αρμόδιοι του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΠΥΥ έχουν ζητήσει απόσπαση εργαζομένων από το δημόσιο τομέα για να στελεχωθεί ένα νέο τηλεφωνικό κέντρο που θα εξυπηρετεί τους ασφαλισμένους.

Δήμητρα Ευθυμιάδου