Iatropedia

ΕΝΕ: Αντιδημοκρατική η παρέμβαση του υπουργού Υγείας

Για τις βασικότερες ενστάσεις της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος και της ΠΑΣΥΝΟ-ΕΣΥ στο νομοσχέδιο που έδωσε σε διαβούλευση ο υπουργός Υγείας, μίλησαν στο iatropedia οι κ.κ. Δημήτρης Σκουτέλης και Αριστείδης Δάγλας.

Όπως μας είπαν, πρώτη ένσταση είναι «η βίαιη, ωμή και απροκάλυπτη προσπάθεια αναβολής των ήδη προκηρυγμένων εκλογών της ΕΝΕ, προκειμένου να αλλοιώσει το εκλογικό σώμα και να χειραγωγήσει τη βούληση των 38.000 νοσηλευτών μας»…

Εξάλλου, με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου «ανατρέπεται πλήρως η διοικητική σταθερότητα της ΕΝΕ, λαμβανομένου υπόψη ότι προβλέπεται η σύσταση περιφερειακών Τμημάτων σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας».

Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι προβλέπεται η σύσταση και λειτουργία συνολικά 74 Περιφερειακών Τμημάτων για την ΕΝΕ, από 5 που λειτουργούν σήμερα (!), γεγονός που θα επιφέρει την οικονομική της καταστροφή άμεσα.

Και όχι μόνον αυτό αλλά για την στελέχωση των 74 προβλεπόμενων νέων ΠΤ απαιτούνται 148 υπάλληλοι (!), ενόψει των διατάξεων του άρθρου 34 παρ. 2 του Νόμου 3252/2004. Ως εκ τούτου, λένε οι πρόεδροι της ΕΝΕ και της ΠΑΣΥΝΟ-ΕΣΥ,  «δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό, ποιους ειδικούς σκοπούς και ποιες ειδικές ανάγκες της ΕΝΕ, που προφανώς δεν παρατηρούνται σε άλλα νπδδ, πρόκειται να εξυπηρετήσει η εισηγούμενη εξαντλητική περιφερειακή διάρθρωση».

Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, με τις 3 σελίδες…νομοσχέδιο που έρθε βιαστικά χωρίς καμία συζήτηση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, ορίζεται ότι κάθε νοσηλευτής – μέλος της ΕΝΕ δικαιούται να διατελέσει πρόεδρος ή μέλος του προεδρείου του Διοικητικού Συμβουλίου ή Περιφερειακού Συμβουλίου μέχρι δύο συνεχόμενες θητείες.

Όπως λένε, «η εν λόγω διάταξη είναι τουλάχιστον ανεξήγητη, λαμβανομένου ιδίως υπόψη, ότι τα όργανα διοίκησης της ΕΝΕ είναι αμιγώς αιρετά και όχι διοριζόμενα από τον εκάστοτε υπουργό Υγείας ή κάποιο άλλο αρμόδιο όργανο. Η εισηγούμενη διάταξη, που θέτει όριο στις συνεχόμενες θητείες συγκεκριμένων οργάνων διοίκησης, αλλοιώνει επί της ουσίας ή άλλως νοθεύει την εντολή του σώματος των νοσηλευτών, ενώ περιορίζει δραστικά και σε βάρος συγκεκριμένων προσώπων το δικαίωμα του εκλέγεσθαι, κατά παράβαση τόσο της αρχής της ισότητας, όσο και κάθε έννοιας δημοκρατικής αρχής. Ως εκ τούτου πρόκειται για διάταξη ευθέως αντισυνταγματική, η οποία θα πρέπει να απαλειφθεί από το νομοσχέδιο».

Τα προβλήματα που προκαλεί το νομοσχέδιο αυτό συνεχίζονται με μια άνευ προηγουμένου «χαριστική ρύθμιση υπέρ όσων οφείλουν εισφορές παλαιοτέρων ετών, και οι οποίοι προφανώς ουδέποτε υπήχθησαν στην ρύθμιση του άρθρου 53 παρ. 6 του Νόμου 3918/2011, αδιαφορώντας κατά τρόπο επιδεικτικό για τις υποχρεώσεις τους, που απορρέουν από τις διατάξεις του Νόμου 3252/2004». Το παρόν νομοσχέδιο έρχεται, λοιπόν, να επιβραβεύσει τα συγκεκριμένα πρόσωπα, δίδοντάς τους την δυνατότητα και το δικαίωμα να συμμετέχουν στις επικείμενες αρχαιρεσίες, ακόμη και αν οφείλουν παλαιότερες συνδρομές και δεν έχουν υπαχθεί στην προαναφερθείσα ρύθμιση.

Τέλος, επιχειρεί να αλλοιώσει την επιστημονική ταυτότητα του κλάδου, δημιουργώντας κατά παγκόσμια πρωτοτυπία ένα υβρίδιο με βοηθητικό προσωπικό ΔΕ, με μόνον στόχο την χάλκευση της βούλησης του σώματος των νοσηλευτών.