Καθημερινή αύξηση παρουσιάζουν οι ασθενείς που διαγιγνώσκονται με αιμορραγικό πυρετό Έμπολα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, όπου έχει ξεσπάσει επιδημία τους τελευταίους μήνες.
Σύμφωνα με νεώτερο απολογισμό των υγειονομικών Αρχών της χώρας, τα επιβεβαιωμένα κρούσματα έφθασαν χθες (26.06.2026) τα 1.155. Από τους ασθενείς αυτούς, οι 304 (ποσοστό περίπου 26%) έχουν χάσει τη ζωή τους.
Μόνο το τελευταίο 24ωρο επιβεβαιώθηκαν 37 νέα κρούσματα και 5 νέοι θάνατοι. Το γεγονός αυτό υποδηλώνει ότι συνεχίζεται η διασπορά του επικίνδυνου ιού Bundibugyo που ευθύνεται για την παρούσα επιδημική έξαρση.
Η επιδημία αυτή είναι η 17η στη ΛΔΚ. Αναφέρθηκε στις 15 Μαΐου 2026, αλλά οι ειδικοί εκτιμούν ότι είχε αρχίσει πολλές εβδομάδες ή και μήνες νωρίτερα. Οι προγενέστερες επιδημίες του Έμπολα στη ΛΔΚ προκαλούνταν από το στέλεχος Ζαΐρ του ιού, για το οποίο υπάρχουν φάρμακα και εμβόλια. Για τον ιό Bundibugyo, όμως, δεν υπάρχει τίποτε από τα δύο. Έτσι στους ασθενείς προσφέρεται μόνον υποστηρικτική φροντίδα.
Φωτογραφία: iStock