Πως να αποφύγετε την υπέρταση και τον διαβήτη στις εξόδους σας!

Grilled steak with fresh vegetables and herbs
Μια έξοδος μπορεί να είναι ευχάριστη κρύβει όμως κινδύνους για την υγεία σας. Διαβάστε προτάσεις για την επιλογή φαγητών με λιγότερο αλάτι σε ένα εστιατόριο.

Τόσο ο σακχαρώδης διαβήτης, όσο και η υπέρταση (υψηλή αρτηριακή πίεση) είναι δυο σοβαρές παθήσεις στις οποίες απαιτούνται αλλαγές στη διατροφή. Σημαντικό στοιχείο και στις δυο περιπτώσεις είναι ο περιορισμός του αλατιού. Καταναλώνοντας λιγότερο αλάτι μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης (υπέρτασης), μιας κατάστασης που μπορεί να οδηγήσει σε εμφράγματα και εγκεφαλικά επεισόδια (αιτίες για περισσότερους από 2 στους 3 θανάτους διαβητικών).

Οι οδηγίες διατροφής του 2005 προτείνουν τη μείωση του αλατιού στη διατροφή μας σε περίπου ένα κουταλάκι του γλυκού συνολικά. Ακολουθούν απλές προτάσεις επιλογών όταν τρώτε σε ένα εστιατόριο:

Ορεκτικά

Επιλέξτε φρέσκα φρούτα ή λαχανικά

Αποφύγετε σούπες και ζωμούς

Αποφύγετε το ψωμί και ψωμάκια με αλμυρές, βουτυρώδεις κρούστες

Σαλάτες

Επιλέξτε φρέσκα φρούτα και λαχανικά

Αποφύγετε πίκλες (τουρσί), κονσερβοποιημένα ή μαριναρισμένα λαχανικά, αλλαντικά και καπνιστά κρεατικά, καρυκευμένο κρουτόν, τυριά και παστά τρόφιμα

Παραγγείλτε τη σως της σαλάτας στο πλάι και χρισιμοποιείστε μικρή ποσότητα αυτής

Κυρίως πιάτα

- Επιλέξτε απλά φαγητά με βραστά, σχάρας ή ψητά κρεατικά, πουλερικά, ψάρια ή οστρακοειδή

- Διαλέξτε απλά λαχανικά, πατάτες ή ζυμαρικά

- Ρωτήστε το σερβιτόρο για ποια μενού με λίγο αλάτι έχει να σας προτείνει

- Ζητήστε να προετοιμαστεί το φαγητό σας χωρίς καθόλου ή με λίγο αλάτι

- Αποφύγετε εστιατόρια που έχουν επιλογές αποκλειστικά μόνο έτοιμων φαγητών, όπως εστιατόρια μόνον με μπουφέ

- Αποφύγετε φαγητά κατσαρόλας, ανάμικτα φαγητά, ζωμούς και σάλτσες

- Στα fast food, αποφύγετε ιδιαίτερες σάλτσες, καρυκεύματα και τυριά

- Αποφύγετε αλμυρά καρυκεύματα και γαρνιτούρες, όπως ελιές και πίκλες

Επιδόρπια

Επιλέξτε φρέσκα φρούτα, παγωτά, σορμπέ και απλά κέικ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Έλεγξτε την ποσότητας που καταναλώνετε στο εστιατόριο

Συχνά οι μερίδες που σερβίρονται στα εστιατόρια είναι αρκετά μεγάλες, ώστε να μπορείτε να χορτάσετε για δυο μέρες (!). Υπάρχουν τρόποι για τον έλεγχο της ποσότητας:

* Ρωτήστε αν οι μερίδες είναι μεγάλες και παραγγείλτε μικρότερη ή τη μισή ποσότητα

* Ξεχωρίσετε στο πιάτο σας την ποσότητα που θέλετε και ζητήστε την υπόλοιπη σε πακέτο για το σπίτι

* Εάν πάρετε επιδόρπιο, μοιραστείτε το!

Δείτε επίσης:

Πώς να προλάβετε το διαβήτη

Διαβάστε περισσότερα για το σακχαρώδη διαβήτη

Πότε το αλκοόλ συνδυάζεται με το διαβήτη;

Ο διαβήτης "χτυπά" περισσότερο τους άνδρες

Επτά τρόποι να προλάβουμε το διαβήτη

Μύθος ότι το κόκκινο κρασί μειώνει την πίεση;

Διαβάστε περισσότερα για το σακχαρώση διαβήτη στην εγκυκλοπαίδεια

Διαβάστε περισσότερα για τηνυπέρταση στην εγκυκλοπαίδεια

image description

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΥΓΕΙΑΣ

Η ζάλη, ή αλλιώς ζαλάδα, είναι ένα σύμπτωμα που μπορεί να οριστεί ως το αίσθημα αστάθειας ή απώλειας της...

Κάντε αναζήτηση στην εγκυκλοπαίδεια υγείας του iatropedia.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Όλες οι ειδήσεις
Top 5 Trends

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν