Τρεις αλήθειες για το αντηλιακό που δεν τις γνωρίζατε

afcdc898320c80fdd7c40e3789561b00.jpg
Όταν η κουβέντα περιστρέφεται γύρω από την ασφάλειά μας από την επικίνδυνη ηλιακή ακτινοβολία, η οποία επιταχύνει τις επιπτώσεις της γήρανσης στην επιδερμίδα, αλλά προκαλεί και καρκίνο του δέρματος, τότε, μοιραία θα επικεντρωθούμε στην πολύτιμη χρησιμότητα των αντηλιακών.

Κάθε γιατρός και κάθε δερματολόγος το φωνάζει και ειδικά τα τελευταία χρόνια αυτές οι φωνές ακούγονται πιο δυνατά από ποτέ: πρέπει να βάζετε πάντα αντηλιακό και μάλιστα, σε αρκετή ποσότητα και σε συχνότητα τουλάχιστον κάθε δύο ώρες.

Ακολουθούν οι πιο σημαντικές αλήθειες που πρέπει να θυμάστε, όταν πρόκειται να επιλέξετε ένα αντηλιακό που αποτρέπει καλύτερα το δέρμα σας από τον ήλιο.

Ο πιο μεγάλος δείκτης προστασίας (SPF) δεν είναι αυτόματα καλύτερος

Ενώ φαίνεται λογικό ότι ένας δείκτης SPF 100 παρέχει πολύ μεγαλύτερη προστασία από ό,τι ο SPF 15, οι ειδικοί συνεχίζουν να συνιστούν ένα αντηλιακό με SPF 15 ή SPF 30 για καθημερινή χρήση. Το πρόβλημα με τα υψηλότερα SPF είναι ότι πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι μπορούν να βάλουν λιγότερη ποσότητα αντηλιακού και να μείνουν στον ήλιο χωρίς να ανησυχούν. Ωστόσο, δεν έχει σημασία το SPF, αλλά το πόσο συχνά βάζετε αντηλιακό. Αυτό πρέπει αν γίνεται κάθε δύο ώρες ανεξαρτήτως του SPF, για να αποτραπεί ο κίνδυνος του ήλιου για το δέρμα. Ο δείκτης SPF ισχύει μόνο για την ικανότητά του αντηλιακού να μπλοκάρει τις ακτίνες UVB, αλλά είναι οι ακτίνες UVA που είναι πιο σημαντικές και γι΄ αυτό πρέπει να επιλέγετε πάντα αντηλιακά “ευρέως φάσματος”...

Αντηλιακά ευρέως φάσματος και απλά αντηλιακά δεν είναι το ίδιο πράγμα

Τα αντηλιακά ευρέως φάσματος εμποδίζουν πλήρως τις ακτίνες του ήλιου να φτάσουν στο δέρμα σας, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο βλαβών. Συνήθως χρησιμοποιούν διοξείδιο του τιτανίου ή οξείδιο του ψευδαργύρου και σχηματίζουν ένα στρώμα στην επιφάνεια του δέρματος που αντανακλά τόσο τις ακτίνες UVA όσο και τις UVB. Τα αντηλιακά αυτά τείνουν να είναι περισσότερο λιπαρά στην υφή.

Τα απλά αντηλιακά, από την άλλη πλευρά, περιέχουν χημικές ουσίες, που απορροφώνται από το δέρμα, και “φιλτράρουν” και “διασπούν” τις ακτίνες UVA και UVB που έχουν ΗΔΗ απορροφηθεί από το δέρμα. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν προστατεύουν όλα τα αντηλιακά από ακτίνες τις UVB και UVA. Πρέπει πάντα να επιλέγετε εκείνα που αναγράφουν “full spectrum” ή “broad spectrum” στην ετικέτα.

Τα αντηλιακά δεν είναι η μόνη σας άμυνα από τον ήλιο

Οι περισσότεροι άνθρωποι εφαρμόζουν αντηλιακό στα χέρια, τα πόδια και το πρόσωπό τους, αλλά υπάρχουν πολλές ακόμα περιοχές του σώματος που πρέπει επίσης να προστατεύονται από τον ήλιο. Η εφαρμογή αντηλιακού στο πρόσωπό σας είναι μια καλή αρχή, αλλά τα γυαλιά ηλίου και ένα ειδικό lip balm με SPF τουλάχιστον 15 θα πρέπει να σας γίνουν επίσης συνήθεια. Τα γυαλιά ηλίου που εμποδίζουν και τις ακτίνες UVA και τις UVB είναι ιδιαίτερα ευεργετικά για την προστασία του ευαίσθητου δέρματος γύρω από τα μάτια σας.

http://www.agein.com/

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πλαστικά μπουκάλια νερού και ήλιος: Πότε υπάρχει κίνδυνος

Πονοκέφαλος: Δείτε τι ρόλο παίζει ο καλοκαιρινός ήλιος

Πως να αποφύγετε το έγκαυμα από τον ήλιο

Προστατέψτε τα μαλλιά και το δέρμα του κεφαλιού από τον καλοκαιρινό ήλιο

image description

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΥΓΕΙΑΣ

Η ζάλη, ή αλλιώς ζαλάδα, είναι ένα σύμπτωμα που μπορεί να οριστεί ως το αίσθημα αστάθειας ή απώλειας της...

Κάντε αναζήτηση στην εγκυκλοπαίδεια υγείας του iatropedia.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Όλες οι ειδήσεις
Top 5 Trends

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν