ΠΑΣΙΔΙΚ: Ο υπουργός Υγείας επιδιώκει ένα κρατικοδίαιτο μοντέλο Υγείας…

  • Μαρία Τσιλιμιγκάκη
Όπως αναφέρουν από την ΠΑΣΙΔΙΚ, "η διαφορά μας από τον υπουργό Υγείας έγκειται στο γεγονός ότι αυτός επιθυμεί ένα κρατικοδίαιτο μοντέλο παροχής υπηρεσιών υγείας, χωρίς αξιολόγηση του προσωπικού του, με διασφαλισμένη μονιμότητα και κατά συνέπεια την ελάχιστη απόδοση, χωρίς έλεγχο της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών του και κυρίως χωρίς την μέτρηση κόστους - οφέλους, η οποία στην πράξη προστατεύει το δημόσιο συμφέρον και σέβεται το μόχθο των Ελλήνων πολιτών".

Διαβάστε παρακάτω την απάντηση στην δήλωση του υπουργού Υγείας αναφορικά με το δελτίο τύπου του ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ.:

Σε κάθε ευνομούμενη και σοβαρή Πολιτεία, το αγαθό της υγείας, το υπέρτατο αγαθό της ζωής κάθε ανθρώπου, πρέπει να είναι διασφαλισμένο σε όλους τους πολίτες. Είναι λοιπόν αυτονόητο ότι το κράτος έχει υποχρέωση να παρέχει ισότιμη φροντίδα σε όλους τους ανθρώπους που διαβιούν στην επικράτειά του, προστατεύοντας παράλληλα το δημόσιο συμφέρον και ελέγχοντας την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και δεν χαρίζουμε σε κανέναν την ευαισθησία που πρέπει να έχουμε όλοι για τους αναξιοπαθούντες και τους οικονομικά αδύναμους συμπολίτες μας, όπως δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να ασκεί κοινωνική πολιτική με τις πλάτες των ιδιωτικών Διαγνωστικών Κέντρων και Εργαστηρίων, οδηγώντας τα συνειδητά στην χρεοκοπία και την οικονομική καταστροφή.
Ο αξιότιμος κύριος Υπουργός Υγείας θα είχε δίκιο να ομιλεί για εμπάθεια και προκαταλήψεις εκ μέρους μας, εάν αυτά στα οποία αναφερθήκαμε με αφορμή την ομιλία του στο 18ο Παγκρήτιο Ιατρικό Συνέδριο και τον ύμνο του στον κρατισμό, δεν ανταποκρίνονταν στην ζώσα πραγματικότητα.

Ενδεχομένως δεν τα εξηγήσαμε επαρκώς για να αντιληφθούν όλοι την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον χώρο της υγείας και ειδικότερα στην Π.Φ.Υ. η οποία στην κυριολεξία θα είχε καταρρεύσει όσον αφορά τον τομέα της εργαστηριακής ιατρικής, εάν δεν υπήρχαν οι ιδιωτικές μονάδες παροχής διαγνωστικών εργαστηριακών εξετάσεων και ιατρικών πράξεων, δηλαδή τα ιδιωτικά Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια, τα οποία σήμερα εξυπηρετούν πάνω από το 95% των ασφαλισμένων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., αφού οι δημόσιες δομές εργαστηριακής ιατρικής στην πλειοψηφία τους δεν λειτουργούν και οι υπόλοιπες υπολειτουργούν λόγω έλλειψης προσωπικού, αναλώσιμων υλικών ή βλάβης των διαγνωστικών μηχανημάτων, στα δε εξωτερικά ιατρεία των Δημόσιων Νοσοκομείων ο χρόνος αναμονής ακόμη και για την πιο απλή διαγνωστική εξέταση ξεπερνά τους 4 μήνες.

Δεν εξηγήσαμε επαρκώς ότι το κόστος αυτών των εξετάσεων όταν διενεργούνταν στις δημόσιες δομές κόστιζε 3 με 4 φορές περισσότερο, επιβαρύνοντας το κρατικό προϋπολογισμό και κατά συνέπεια την τσέπη του Έλληνα φορολογούμενου.

Δεν εξηγήσαμε επαρκώς την άμεση εξυπηρέτηση που λαμβάνουν οι πολίτες από τις ιδιωτικές μονάδες παροχής υπηρεσιών υγείας, σε αξιοπρεπείς εγκαταστάσεις, με σύγχρονα μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας και γρήγορη παράδοση αξιόπιστων αποτελεσμάτων.

Τέλος, δεν εξηγήσαμε επαρκώς ότι οι ιδιωτικές μονάδες παροχής υπηρεσιών εργαστηριακής ιατρικής, οι οποίες δεν είναι αυτές που προσδιορίζουν ούτε τον αριθμό αλλά ούτε και το είδος των διαγνωστικών εξετάσεων που αναγράφει στο παραπεμπτικό του ασφαλισμένου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ο κλινικός ιατρός, απεναντίας είναι υποχρεωμένες να τις εκτελέσουν για να μην έχουν διοικητικές, αστικές ή ακόμη και ποινικές ευθύνες, τους περικόπτεται, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, πάνω από το 50% της αξίας των εξετάσεων που διενεργούν, όταν μάλιστα οι εργαστηριακές αυτές μονάδες για να επιτελέσουν τον ιατρικό τους έργο πρέπει να χρησιμοποιήσουν αναλώσιμα υλικά που πληρώνουν οι ίδιες, απαραίτητα για την εκτέλεση αυτών των διαγνωστικών εξετάσεων, αναδεικνύοντας έτσι την ανικανότητα του κράτους να κάνει σοβαρούς ελέγχους για να περιορίσει τις δαπάνες στις πραγματικές ανάγκες των ασφαλισμένων του Οργανισμού.

Όσον αφορά τους μηχανισμούς ελέγχου της σπατάλης πόρων, της υπερσυνταγογράφησης εξετάσεων και της προκλητής ζήτησης που είναι απαραίτητα μέτρα για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και του υγιούς ανταγωνισμού και τα οποία ο ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ. απαιτεί να εφαρμοστούν με επιτάσεως και διαχρονικά, φαίνεται ότι ο Υπουργός τα αναφέρει για να μην ξεχνάει την υποχρέωση που έχει να τα προχωρήσει άμεσα.

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από λέξεις και βαρύγδουπες εκφράσεις. Η διαφορά μας από τον υπουργό Υγείας έγκειται στο γεγονός ότι αυτός επιθυμεί ένα κρατικοδίαιτο μοντέλο παροχής υπηρεσιών υγείας, χωρίς αξιολόγηση του προσωπικού του, με διασφαλισμένη μονιμότητα και κατά συνέπεια την ελάχιστη απόδοση, χωρίς έλεγχο της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών του και κυρίως χωρίς την μέτρηση κόστους – οφέλους, η οποία στην πράξη προστατεύει το δημόσιο συμφέρον και σέβεται το μόχθο των Ελλήνων πολιτών.

Το κράτος πρέπει να θέτει τους κανόνες λειτουργίας σε κάθε δραστηριότητα της κοινωνίας και να επιτηρεί την εφαρμογή τους από όλους, είτε αφορά τον Δημόσιο τομέα είτε τον Ιδιωτικό και να αφήνει να λειτουργήσει ο υγιής ανταγωνισμός, γιατί μόνο με αυτόν τον τρόπο ο πολίτης θα απολαμβάνει ποιοτικές υπηρεσίες υγείας και το κράτος θα έχει μικρότερο κόστος στην παροχή υπηρεσιών υγείας στους πολίτες του.

Κλείνοντας, να θυμίσουμε στον αξιότιμο υπουργό Υγείας αφού αναφέρεται, έστω και οψίμως, στην διάθεση του να συνεργαστεί ειλικρινά με όσους έχουν θεσμικό ρόλο στον χώρο της Υγείας ότι ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ είχε ζητήσει τουλάχιστον τρεις φορές συνάντηση με τον Αν. Υπ. Υγείας ως τον καθ ύλην αρμόδιο για την Π.Φ.Υ. στην οποία ανήκουμε και ακόμη αναμένουμε στο τηλέφωνο μας. Ελπίζουμε αυτό κάποια στιγμή να χτυπήσει, αρκεί να μην είναι πολύ αργά.