Παράνομη διακίνηση αποσυρόμενων αυτοκινήτων και ανταλλακτικών στο Θριάσιο Πεδίο…

  • Μαρία Τσιλιμιγκάκη
Ερώτηση στη Βουλή για τα διαλυτήρια αυτοκινήτων και πως αυτά τα αποσύρονται και θα ανακυκλώνονται, με όποιες συνέπειες αυτό μπορεί να έχει για το περιβάλλον, κατέθεσε ο τομεάρχης Υγείας της ΝΔ, Βασίλης Οικονόμου.

Διαβάστε το κείμενο της Ερώτησης:

Κύριοι Υπουργοί,

Με έκπληξη ενημερωθήκαμε από το τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ και την εκπομπή ECONEWS της 16ης Σεπτεμβρίου 2017 για την τροπολογία (ΦΕΚ 110-1/8/2017, άρθρο 69) που κατατέθηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή αρχές του Αυγούστου και καταργεί ουσιαστικά την ανακύκλωση των παλαιών οχημάτων στην Ελλάδα.

Σύμφωνα λοιπόν με τον νέο νόμο η διαδικασία της ανακύκλωσης καθίσταται προαιρετική και δίνει το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη με μια υπεύθυνη δήλωση να διαγράψει ( αποταξινομήσει) το όχημά του χωρίς την παράδοσή του στο επίσημο σύστημα ανακύκλωσης αυτοκινήτων, αδιαφορώντας για την τύχη, την περαιτέρω αξιοποίηση και διαχείρισή του, υποβάλλοντας μια τυπική (χωρίς επαλήθευση) δήλωση οριστικής διαγραφής στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.

Ο νόμος εκδόθηκε για να δώσει λύση στους κατόχους οχημάτων οι οποίοι τα απώλεσαν για διάφορους λόγους πριν 04/03/2004. Στην πράξη όμως η εφαρμογή του νόμου αυτού χωρίς ασφαλιστικές δικλίδες οδηγεί στον μαρασμό της επίσημης ανακύκλωσης οχημάτων στην Ελλάδα αλλά και σε πολλές άλλες βαρύτατες δευτερογενείς επιπτώσεις.

Πιο συγκεκριμένα κάνοντας χρήση του νέου νόμου ο ιδιοκτήτης αντί να απευθυνθεί στο επίσημο σύστημα ανακύκλωσης οχημάτων, μπορεί να διαθέσει το όχημά του με πολλούς άλλους εναλλακτικούς τρόπους οι οποίοι δίνουν την δυνατότητα της νομιμοποίησης και επέκτασης της υπάρχουσας κακής πρακτικής του «κανιβαλισμού» από μη αδειοδοτημένες επιχειρήσεις.

Διαλυτήριο αυτοκινήτων

Η διάλυση του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει στο συνεργείο της γειτονιάς χωρίς βέβαια να διαθέτει άδεια διαλυτηρίου αυτοκινήτων.

Το συνεργείο με την σειρά του θα προβαίνει συστηματικά στην αποσυναρμολόγηση των αυτοκινήτων αποσκοπώντας στην πώληση μεταχειρισμένων ανταλλακτικών η στην επανακυκλοφορία των οχημάτων με άλλα αναγνωριστικά στοιχεία ( αριθμούς πλαισίων). Επίσης η διάλυση του αυτοκίνητου μπορεί να γίνεται και στο «υπόγειο» του σπιτιού και να διατίθενται μετά τα ανταλλακτικά στην αγορά αναρτημένα σε αγγελίες διαφόρων σχετικών ιστοσελίδων ( χωρίς βέβαια επίσημα παραστατικά).

Επίσης ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι το ανυπολόγιστο περιβαλλοντικό κόστος. Όταν δεν εκτελείται σωστά η διαδικασία ανακύκλωσης αυτοκινήτων, επικίνδυνες ουσίες καταλήγουν στο περιβάλλον θέτοντας σοβαρά σε κίνδυνο την δημόσια υγεία.

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε:

1) Με ποια λογική προβήκατε στην ψήφιση αυτής της τροπολογίας που καταργεί ουσιαστικά την ανακύκλωση των αυτοκινήτων όπως η πρακτική δείχνει ότι γίνεται;
2) Πως σκοπεύετε να εξαλείψετε την παράνομη διακίνηση αυτοκινήτων και ανταλλακτικών που έχει αναπτυχθεί μετά την ψήφιση της εν λόγω τροπολογίας;
3) Έχετε λάβει υπόψη τις περιβαλλοντικές συνέπειες των αποφάσεών σας και πως σκοπεύετε να τις αντιμετωπίσετε;

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ