Οι ρύποι μας περιμένουν στα φανάρια!

  • Iatropedia
Όταν σταματάμε σε κόκκινο φανάρι δεν είναι απλώς βαρετό, επιβαρύνει και την υγεία μας, υποστηρίζουν ερευνητές, καθώς βρήκαν ότι η συγκέντρωση ατμοσφαιρικών ρύπων εκεί είναι επικίνδυνα υψηλότερη.

Όταν ανάβει κόκκινο στις μεγάλες οδικές διασταυρώσεις με φωτεινούς σηματοδότες, στο… κόκκινο εκτινάσσονται και οι ατμοσφαιρικοί ρύποι! Σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σάρρεϋ στην Βρετανία, η έκθεση ενός οδηγού σε νανοσωματίδια ρύπων εκεί φθάνει το 25% της ατμοσφαιρικής μόλυνσης στην οποία θα εκτεθεί κατά την διάρκεια ολόκληρης της διαδρομής του. Τα συμπεράσματα των ειδικών είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά για όσους περνούν αρκετό χρόνο οδηγώντας προς και από τις δουλειές τους, κυρίως κατά τις ώρες αιχμής, αλλά και για όσους ζουν, εργάζονται ή κινούνται κοντά σε πολυσύχναστες οδικές αρτηρίες.

Σε σύγκριση με συνθήκες ελεύθερης κυκλοφορίας, οι σηματοδοτούμενες διασταυρώσεις παρουσιάζουν 29% μεγαλύτερες συγκεντρώσεις νανοσωματιδίων. Μάλιστα, η αμερικανική Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας τονίζει ότι το να σταματάμε το αυτοκίνητό μας στις διασταυρώσεις-κόμβους πολύ κοντά στο προπορευόμενο όχημα, αυξάνει σημαντικά το επίπεδο της ατμοσφαιρικής μόλυνσης στο εσωτερικό του δικού μας.

Όπως επισημαίνεται στην σχετική μελέτη, τα νανοσωματίδια που εκπέμπονται από τις εξατμίσεις των οχημάτων ευθύνονται για πλείστα προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένων άσθματος, καρδιαγγειακών παθήσεων, ακόμη και παιδικής λευχαιμίας… Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει κατατάξει τους ατμοσφαιρικούς ρύπους στην κορυφή των δέκα μεγαλύτερων παγκόσμιων απειλών για την υγεία, αφού έρευνες έχουν δείξει ότι η ατμοσφαιρική μόλυνση ενοχοποιείται για τον πρόωρο θάνατο 7.000.000 ανθρώπων σε ετήσια βάση.

Από την στιγμή που δεν είναι πάντα εφικτό να αλλάζουμε δρομολόγιο για να αποφεύγουμε τις πολυσύχναστες διασταυρώσεις και την αυξημένη μόλυνση που καραδοκεί, οι ειδικοί συστήνουν να κρατάμε τα παράθυρα κλειστά, τον εξαερισμό του αυτοκινήτου μας κλειστό ή στο 25% και το καλοριφέρ κλειστό ή έστω ανοικτό κατά το ήμισυ. Επίσης, να αφήνουμε, ει δυνατόν, κάποια απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ενώ πεζοί και ποδηλάτες θα ήταν ίσως πιο έξυπνο να βρουν μια εναλλακτική διαδρομή, προσθέτουν.