Δείτε τι προκαλεί το στρες στον εγκέφαλό σας (ΒΙΝΤΕΟ)

Δείτε τι προκαλεί το στρες στον εγκέφαλό σας (ΒΙΝΤΕΟ)
Το είδος του στρες που αντιμετωπίζετε κάθε μέρα μπορεί τελικά να εξελιχθεί σε χρόνιο στρες και όταν συμβεί αυτό, τότε αρχίζει να επηρεάζεται σημαντικά ο εγκέφαλός σας.

Το στρες ξεκινά στην υπόφυση (σε ένα σημείο που ονομάζεται Hypothalamus Pituitary Adrenal - HPA), όπου μια σειρά από αλληλεπιδράσεις μεταξύ ενδοκρινών αδένων στον εγκέφαλο και τους νεφρούς λαμβάνoυν χώρα. Αυτές ελέγχουν το πώς το σώμα σας αντιδρά στο στρες. Για παράδειγμα, όταν ο εγκέφαλός σας ανιχνεύει μια αγχωτική κατάσταση, ο ΗΡΑ ενεργοποιείται άμεσα και απελευθερώνει την ορμόνη κορτιζόλη, η οποία δίνει στο σώμα αυτό που χρειάζεται εκείνη τη στιγμή για να διαφύγει από την δύσκολη/αγχωτική κατάσταση.

Τα υψηλά επίπεδα της κορτιζόλης επί παρατεταμένη χρονική περίοδο έχουν αξιοσημείωτες επιδράσεις στον εγκέφαλο. Το χρόνιο στρες αυξάνει την δραστηριότητα μεταξύ των νευρωνικών συνδέσεων στην αμυγδαλή (κέντρο φόβου του εγκεφάλου) η οποία οδηγεί σε αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης. Η αύξηση αυτή μπορεί να προκαλέσει μείωση στα ηλεκτρικά σήματα στον ιππόκαμπο (το κέντρο για την εκμάθηση, τις αναμνήσεις, και τον έλεγχο του στρες), αναστολή της δραστηριότητας του ΗΡΑ και μείωση της ικανότητας του σώματος να ελέγχει το άγχος.

Η υπερβολική κορτιζόλη μπορεί επίσης να προκαλέσει συρρίκνωση του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα την απώλεια συναπτικών συνδέσεων μεταξύ των νευρώνων, αλλά και συρρίκνωση του προμετωπιαίου φλοιού, ένα μέρος του εγκεφάλου που ρυθμίζει τις συμπεριφορές, όπως την συγκέντρωση, την λήψη αποφάσεων, την κρίση και τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Η κορτιζόλη μπορεί επίσης να κάνει τον ιππόκαμπο να παράγει λιγότερα εγκεφαλικά κύτταρα, κάτι που δυσκολεύει σημαντικά την διαδικασία εκμάθησης νέων πληροφοριών και καταγραφής τους στην μνήμη. Αυτό μπορεί επίσης να θέσει τις βάσεις για πιο σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως η κατάθλιψη και η νόσος του Αλτσχάιμερ.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αντιστραφεί αυτό που η κορτιζόλης κάνει στον εγκέφαλο, όπως η τακτική σωματική άσκηση και ο διαλογισμός. Και τα δύο βοηθούν το άτομο να ανανεωθεί και επικεντρωθεί σε ό,τι συμβαίνει γύρω του. Η μείωση των επιπέδων στρες θα αυξήσει το μέγεθος του ιππόκαμπου και θα βελτιώσει τη μνήμη σας.

Στο βίντεο που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε με μοναδικό γραφικό και ενημερωτικό τρόπο, τι ακριβώς κάνει το στρες στον εγκέφαλό σας:

http://www.medicaldaily.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στρες: Πώς μεταβάλλει τις διατροφικές σας προτιμήσεις

Οικονομική κρίση: Πώς να διαχειριστείτε το αυξημένο στρες

image description

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΥΓΕΙΑΣ

Η ζάλη, ή αλλιώς ζαλάδα, είναι ένα σύμπτωμα που μπορεί να οριστεί ως το αίσθημα αστάθειας ή απώλειας της...

Κάντε αναζήτηση στην εγκυκλοπαίδεια υγείας του iatropedia.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Όλες οι ειδήσεις
Top 5 Trends

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

image description

Δείτε ποιά νοσοκομεία εφημερεύουν